Pradžia
[ Stojantiesiems ]
Moksleiviams ir mokykloms
Informacija stojantiesiems
VILNIUS TECH sukurtas pirmasis Lietuvoje skrydžių simuliatorius leis pasijusti pilotais
- #VILNIUSTECHmoko
- #klauskKŪRĖJO
- Atviras VILNIUS TECH
- Suprojektuok savo ateitį
- Moksleiviams ir mokykloms
- Bakalauro ir vientisosios studijos
- Magistrantūros studijos
- Doktorantūros studijos
- Kolegijų absolventams
- Nuotolinės studijos
- Ištęstinės studijos
- Studijos aukštesniuose kursuose
- Dalinės studijos
- Kvalifikacijos tobulinimo kursai
- Studijų aplinka
- Kontaktai
Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centras
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4949
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+cHJpZW1pbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
2024-04-11
VILNIUS TECH sukurtas pirmasis Lietuvoje skrydžių simuliatorius leis pasijusti pilotais
Dažnas, pažvelgęs į dangų, pagalvoja, koks jausmas valdyti įspūdingo dydžio orlaivį? Norint pajusti, būtina gerokai pasistengti, siekiant piloto karjeros, tačiau šių dienų technologijos ir inovatorių kūryba, įtraukiančios simuliacijos jau leidžia pajusti skrydį kiekvienam. Aeronautikos ir aerokosmoso specialistus Lietuvoje ruošiančio Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) studentai ir mokslininkai sukūrė mobilų, virtualios realybės skrydžių simuliatorių. Labiausiai jis įkvėps moksleivius, būsimuosius studentus, kurie VILNIUS TECH atvirų durų dienose, studijų mugėse kvies išbandyti save pilotų ir piločių rolėje – interaktyviai patirti skrydį lėktuvu.
Gimė iš meilės skrydžiams
Pasak AGAI Aeronautikos laboratorijos vedėjo bei įkūrėjo Aleksandr Lapušinskij, dar 2018-aisiais aviacijos studentai jau aktyviai domėjosi skrydžių simuliacijomis, skraidė virtualioje aplinkoje, naudodami vairalazdes.
„Sumanėme AGAI laboratorijoje pasigaminti į tikrą lėktuvą panašų įrenginį, kad simuliatoriaus valdytojas su virtualios realybės akiniais pasijustų lyg tikras pilotas. Sėdėtų piloto poza ir kaip tikrame lėktuve turėtų po ranka valdymo svirtį, vairalazdes, užsparnio, pakilimo bei nusileidimo mechanizmus. Norėjome sukurti įrenginį, skirtą kuo tikslesnei skrydžio simuliacijai“, – pasakoja AGAI mokslininkas.
Pirmajam modeliui sukurti net panaudotos tikros orlaivio detalės – vairalazdė, sraigtasparnio pedalai ir kiti prietaisai, kad tik simuliatorius būtų kuo panašesnis į tikrą lėktuvą. Pirmoji jo versija daugiausia dėmesio sulaukė studijų mugėse, kuriose moksleiviai turi galimybę išvysti, ką išbando ir kaip mokosi VILNIUS TECH studentai.
Naujasis skrydžių simuliatorius – dar pranašesnis
Anot A. Lapušinskij, 2024-ųjų pradžioje kilo mintis žengti kitą žingsnį – projektuoti ir pasigaminti antrąją simuliatoriaus versiją „V2“.
„Pagrindinis naujojo simuliatoriaus pranašumas – kabinos dizainas yra tikro „CESSNA 172“ orlaivio kabinos muliažas, kuriame prietaisai bei mechanizmai išdėstyti taip pat, kaip ir originale. „CESSNA 172“ yra mokomasis skrydžių praktikos bazės Kyviškėse lėktuvas. Taip studentai iš anksto susipažįsta su orlaiviu, dar prieš įlipdami į tikrąjį“, – dalinasi aeronautikos laboratorijos įkūrėjas.
Simuliacijoje galima skraidyti su įvairiausiais orlaivių modeliais. Naujasis skrydžių simuliatorius tobulesnis ir dėl to, kad naudojami itin aukštos raiškos virtualios realybės akiniai, modernūs judesio mechanizmai: simuliacijos metu orlaiviui pasisukus į vieną pusę, kylant ar leidžiantis, kėdė, kurioje sėdi pilotas, irgi juda ir suteikia realesnį skrydžio pojūtį. Simuliatoriuje panaudota naujausia „Microsoft Flight Simulator“ versija, kuri tinkamiausia pilotams praktikuotis prieš skrydžius.
Simuliatoriaus tikslas – populiarinti aviacijos studijas Lietuvoje
VILNIUS TECH pastebi, kad šalyje vis dar gajus mitas, kad aviacijos galimybių Lietuvoje – mažai. Vis dėlto, aviakompanijos mūsų šalyje veikia itin aktyviai ir prognozuoja, kad darbo vietų skaičius aviacijos profesionalams šalyje tik didės. Pavyzdžiui, viena iš didžiausių pasaulyje ACMI (lėktuvų nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu) kompanija „Avion Express“, finansiškai prisidėjusi prie simuliatoriaus gamybos, sako, kad edukuoti jaunimą apie galimybes šioje srityje – itin svarbu: „Šiuo metu „Avion Express“ komandoje lėktuvus pilotuoja beveik 600 šios srities profesionalų, kurie vykdo skrydžius visame pasaulyje, nuo Europos – iki Lotynų Amerikos bei Azijos. Pastebime, kad pilotų poreikis tik auga ir ateityje sektorius gali susidurti su šios srities profesionalų trūkumu. Todėl matome prasmę savo šalyje edukuoti jaunimą apie galimybes aviacijos sektoriuje. Tikiu, kad dažnas net nesusimąsto, kiek mūsų tautiečių pilotuoja lėktuvus pasaulyje ir kiek galimybių kurti savo karjerą šioje srityje turime savo šalyje – tiek studijų pasiūloje, tiek itin aktyviai veikiančiame aviacijos sektoriuje“, – sako „Avion Express” Žmonių ir kultūros departamento vadovė Laura Macutkevič.
Aviakompanijoje aviacijos srities išsilavinimas – privalumas. Didžioji dalis VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos institute (AGAI) studijas baigusių žmonių sėkmingai tęsia karjerą aviacijos kompanijose, kurios gali pasiūlyti itin platų spektrą galimybių tiek čia, tiek pasaulyje.
„Ne vienas pilotas po daugelio metų skrydžių tęsia darbus administracijos veikloje – rūpinasi naujų pilotų mokymu, organizuoja skrydžius, užima sričių vadovų pareigas, todėl edukacija ir pokalbis su jaunimu apie galimybes – itin svarbus ir reikalingas“, – sako L. Macutkevič.
Straipsnį parengė VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos instituto vyresnysis vadybininkas Kristupas Kazanavičius ir komunikacijos, tarptautiškumo, alumnų ir partnerystės prodekanas Laurynas Šišovas.
Gimė iš meilės skrydžiams
Pasak AGAI Aeronautikos laboratorijos vedėjo bei įkūrėjo Aleksandr Lapušinskij, dar 2018-aisiais aviacijos studentai jau aktyviai domėjosi skrydžių simuliacijomis, skraidė virtualioje aplinkoje, naudodami vairalazdes.
„Sumanėme AGAI laboratorijoje pasigaminti į tikrą lėktuvą panašų įrenginį, kad simuliatoriaus valdytojas su virtualios realybės akiniais pasijustų lyg tikras pilotas. Sėdėtų piloto poza ir kaip tikrame lėktuve turėtų po ranka valdymo svirtį, vairalazdes, užsparnio, pakilimo bei nusileidimo mechanizmus. Norėjome sukurti įrenginį, skirtą kuo tikslesnei skrydžio simuliacijai“, – pasakoja AGAI mokslininkas.
Pirmajam modeliui sukurti net panaudotos tikros orlaivio detalės – vairalazdė, sraigtasparnio pedalai ir kiti prietaisai, kad tik simuliatorius būtų kuo panašesnis į tikrą lėktuvą. Pirmoji jo versija daugiausia dėmesio sulaukė studijų mugėse, kuriose moksleiviai turi galimybę išvysti, ką išbando ir kaip mokosi VILNIUS TECH studentai.
Naujasis skrydžių simuliatorius – dar pranašesnis
Anot A. Lapušinskij, 2024-ųjų pradžioje kilo mintis žengti kitą žingsnį – projektuoti ir pasigaminti antrąją simuliatoriaus versiją „V2“.
„Pagrindinis naujojo simuliatoriaus pranašumas – kabinos dizainas yra tikro „CESSNA 172“ orlaivio kabinos muliažas, kuriame prietaisai bei mechanizmai išdėstyti taip pat, kaip ir originale. „CESSNA 172“ yra mokomasis skrydžių praktikos bazės Kyviškėse lėktuvas. Taip studentai iš anksto susipažįsta su orlaiviu, dar prieš įlipdami į tikrąjį“, – dalinasi aeronautikos laboratorijos įkūrėjas.
Simuliacijoje galima skraidyti su įvairiausiais orlaivių modeliais. Naujasis skrydžių simuliatorius tobulesnis ir dėl to, kad naudojami itin aukštos raiškos virtualios realybės akiniai, modernūs judesio mechanizmai: simuliacijos metu orlaiviui pasisukus į vieną pusę, kylant ar leidžiantis, kėdė, kurioje sėdi pilotas, irgi juda ir suteikia realesnį skrydžio pojūtį. Simuliatoriuje panaudota naujausia „Microsoft Flight Simulator“ versija, kuri tinkamiausia pilotams praktikuotis prieš skrydžius.
Simuliatoriaus tikslas – populiarinti aviacijos studijas Lietuvoje
VILNIUS TECH pastebi, kad šalyje vis dar gajus mitas, kad aviacijos galimybių Lietuvoje – mažai. Vis dėlto, aviakompanijos mūsų šalyje veikia itin aktyviai ir prognozuoja, kad darbo vietų skaičius aviacijos profesionalams šalyje tik didės. Pavyzdžiui, viena iš didžiausių pasaulyje ACMI (lėktuvų nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu) kompanija „Avion Express“, finansiškai prisidėjusi prie simuliatoriaus gamybos, sako, kad edukuoti jaunimą apie galimybes šioje srityje – itin svarbu: „Šiuo metu „Avion Express“ komandoje lėktuvus pilotuoja beveik 600 šios srities profesionalų, kurie vykdo skrydžius visame pasaulyje, nuo Europos – iki Lotynų Amerikos bei Azijos. Pastebime, kad pilotų poreikis tik auga ir ateityje sektorius gali susidurti su šios srities profesionalų trūkumu. Todėl matome prasmę savo šalyje edukuoti jaunimą apie galimybes aviacijos sektoriuje. Tikiu, kad dažnas net nesusimąsto, kiek mūsų tautiečių pilotuoja lėktuvus pasaulyje ir kiek galimybių kurti savo karjerą šioje srityje turime savo šalyje – tiek studijų pasiūloje, tiek itin aktyviai veikiančiame aviacijos sektoriuje“, – sako „Avion Express” Žmonių ir kultūros departamento vadovė Laura Macutkevič.
Aviakompanijoje aviacijos srities išsilavinimas – privalumas. Didžioji dalis VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos institute (AGAI) studijas baigusių žmonių sėkmingai tęsia karjerą aviacijos kompanijose, kurios gali pasiūlyti itin platų spektrą galimybių tiek čia, tiek pasaulyje.
„Ne vienas pilotas po daugelio metų skrydžių tęsia darbus administracijos veikloje – rūpinasi naujų pilotų mokymu, organizuoja skrydžius, užima sričių vadovų pareigas, todėl edukacija ir pokalbis su jaunimu apie galimybes – itin svarbus ir reikalingas“, – sako L. Macutkevič.
Straipsnį parengė VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos instituto vyresnysis vadybininkas Kristupas Kazanavičius ir komunikacijos, tarptautiškumo, alumnų ir partnerystės prodekanas Laurynas Šišovas.
-
- Puslapio administratoriai:
- Karolina Kardokaitė
- Inga Naudžiūnė
- Justė Rožėnė
- Neda Černiauskaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė