Pradžia
[ Stojantiesiems ]
Moksleiviams ir mokykloms
Informacija stojantiesiems
VILNIUS TECH subūrė moksleivius tyrinėti kompiuterijos mokslus
- #VILNIUSTECHmoko
- #klauskKŪRĖJO
- Atviras VILNIUS TECH
- Suprojektuok savo ateitį
- Moksleiviams ir mokykloms
- Bakalauro ir vientisosios studijos
- Magistrantūros studijos
- Doktorantūros studijos
- Kolegijų absolventams
- Nuotolinės studijos
- Ištęstinės studijos
- Studijos aukštesniuose kursuose
- Dalinės studijos
- Kvalifikacijos tobulinimo kursai
- Studijų aplinka
- Kontaktai
Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centras
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4949
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+cHJpZW1pbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
2024-03-05
VILNIUS TECH subūrė moksleivius tyrinėti kompiuterijos mokslus
VILNIUS TECH iniciatyva įtraukė moksleivius į kompiuterijos mokslinius tyrimus
Jaunimo domėjimąsi inovacijomis ir tyrimų kultūra skatinantis Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VILNIUS TECH) pakvietė moksleivius dalyvauti MERIT projekto veiklose. Nuo praėjusių metų „ResearchSchool.tech“ (https://researchschool.tech) susibūrė mokslininkų, mokytojų ir mokinių komandos, karios kartu tyrinėjo pasirinktas kompiuterijos sritis.
„Ši iniciatyva gimė norint paskatinti gabius ir aktyvius mokinius geriau susipažinti su mokslinių tyrimų principais kompiuterijos srityje. Tikimės, kad ji ne tik leis moksleiviams praktiškai patirti ką reiškia būti tyrėju, bet suteiks patirties ir mokytojams, kaip panašius tyrimus galima inicijuoti klasėse ir į tokias veiklas įtraukti daugiau smalsaus jaunimo“, – teigia projekto idėjos iniciatorius, Fundamentinių mokslų fakulteto (FMF) Informacinių technologijų katedros doc. dr. Pavel Stefanovič.
Tyrimų svarba visuomenės vystimuisi
Tyrimų svarba visuomenės vystimuisi
Moksliniai tyrimai atlieka lemiamą vaidmenį, plėtojant ir taikant žinias ir skatinant inovacijas.
Pasak mokytojos Tatjanos Balvočienės, šis projektas sudaro galimybę mokiniams praktiškai susipažinti su mokslinio darbo rengimo etapais – nuo idėjos formulavimo, problemos apibrėžimo, tikslo ir uždavinių išskyrimo iki darbo rezultatų pristatymo konferencijoje, kurioje dalyvauja ir mokinių projektus komentuoja ne tik mokinių mokytojai, bet ir universiteto mokslininkai.
Ugdanti jaunimą VILNIUS TECH strategija
Ugdanti jaunimą VILNIUS TECH strategija
VILNIUS TECH ne vien mokslinius tyrimus vykdo ir ugdo specialistus (bakalauro, magistro, doktorantūros studentus), bet ir siekia prisidėti prie visuomenės švietimo ir ugdymo, todėl mokyklos ir mokiniai čia vaidina svarbų vaidmenį. Šiuo metu prie Lietuvos mokyklų ir moksleivių švietimo VILNIUS TECH prisideda keletu skirtingų aspektų:
- organizuojami VILNIUS TECH būreliai, mokymai moksleiviams, kurie padeda pasiruošti tiksliųjų mokslų egzaminams, ir geriau pažinti dominančias inžinerijos bei kitų mokslų sritis, temas;
- moksleiviai skatinami aktyviai dalyvauti jiems skirtuose renginiuose, tokiuose kaip nacionalinis moksleivių čempionatas „Makaronų tiltai“, ekonomikos žaidimas „Bosas ne basas“, finansų olimpiada ir kt.;
- mokykloms teikiama informacija apie studijas ir karjerą, konsultuojami mokiniai;
- mokytojams rengiami mokymai, konferencijos, mokykloms suteikiama prieiga prie mokymo resursų (programavimo uždavinių sprendimo platformos APROMIS, VILNIUS TECH laboratorijų).
Nuo šių mokslo metų šias veiklas dar papildė ir moksliniai tyrimai – gabūs mokiniai skatinami išbandyti mokslininkų kelią: ResearchSchool.tech (https://researchschool.tech).
Pirmieji projekto rezultatai
Pirmieji projekto rezultatai
Nuo 2023 metų rugsėjo buvo suburtos 4 komandos, kuriose – mokslininkas, mokytojas ir mokinys. Jos bendras veiklas pradėjo spalio pabaigoje, o šių metų vasario 23 dieną įvyko projekto dalyvių konferencija. Joje savo mokslinių tyrimų rezultatus pristatė mokiniai iš Šilutės Vydūno gimnazijos, Alytaus Jotvingių gimnazijos, Kauno Valdorfo mokyklos ir Šakių r. Griškabūdžio gimnazijos.
Mokiniai tyrinėjo sentimento (nuotaikos) nustatymą lietuvių kalba rašytose tekstinėse žinutėse, analizavo internetinių svetainių pažeidžiamumo sąsajas su jų kūrėjų naudojamomis technologijomis, tyrimais prognozavo Eurovizijos dalyvių sėkmę.
„Išmokau naudotis „Orange“ kompiuterio programa, sužinojau daugiau apie dirbtinį intelektą, išsiaiškinau, kaip jis veikia. Džiaugiuosi, kad mano sukurtas modelis teksto žinučių nuotaiką galėjo nustatyti net 95% tikslumu. Projektas buvo įdomus bei naudingas, tad esu laimingas, kad pasirinkau dalyvauti šiame projekte“, – įspūdžiais dalijosi Šilutės Vydūno gimnazijos moksleivis Romas Višinskas.
Mokiniai šio projekto metu praktiškai susipažino ne tik su mokslinių tyrimų vykdymo eiga, bet ir tyrimų metu gautų rezultatų pristatymo mokslinėje konferencijoje principais. Konferencijoje be mokinių ir jų mokytojų dalyvavo įvairių kompiuterijos ir matematikos mokslų krypčių pedagogai ir tyrėjai. Kiekvienas pranešėjas sulaukė klausimų apie gautų rezultatų patikimumą, svarbą, ateities tobulinimo galimybes.
„Džiugu, kad visi dalyviai demonstravo gebėjimą analizuoti, ne tik apibendrinti gautus rezultatus. Tikimės, kad ateityje jie papildys mokslininkų ir tyrėjų bendruomenę ir žymiai prisidės prie visuomenės ir inovacijų vystymo“, – teigė FMF dekanas prof. dr. Dalius Mažeika.
-
- Puslapio administratoriai:
- Karolina Kardokaitė
- Inga Naudžiūnė
- Justė Rožėnė
- Neda Černiauskaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė