Pradžia
[ Stojantiesiems ]
Moksleiviams ir mokykloms
Informacija stojantiesiems
Inovatorių ugdymas reikalingas dar mokykloje
- #VILNIUSTECHmoko
- #klauskKŪRĖJO
- Atviras VILNIUS TECH
- Suprojektuok savo ateitį
- Moksleiviams ir mokykloms
- Bakalauro ir vientisosios studijos
- Magistrantūros studijos
- Doktorantūros studijos
- Kolegijų absolventams
- Nuotolinės studijos
- Ištęstinės studijos
- Studijos aukštesniuose kursuose
- Dalinės studijos
- Kvalifikacijos tobulinimo kursai
- Studijų aplinka
- Kontaktai
Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centras
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4949
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+cHJpZW1pbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
2022-09-30
Inovatorių ugdymas reikalingas dar mokykloje
Rugsėjo 29 d. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VILNIUS TECH) vyko nuotolinės ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ 6-ojo sezono atidarymas – rudens sesija. Jos metu AI komanda – universiteto dėstytojai ir doktorantai, kuruojantys atskiras AI platformos tematikas, pristatė mokytojams savo tematikų naujoves, diskutavo, kaip tobulinti bendrą veiklą.
Kas yra „Ateities inžinerija“?
„Ateities inžinerija“ – nuotolinio ugdymo platforma, kuri supažindina moksleivius su įvairiomis šiuolaikinės inžinerijos sritimis, leidžia jiems išbandyti savo jėgas, atliekant kūrybinį arba tiriamąjį projektinį darbą, vienoje iš 20 AI ugdymo tematikų. Per penkerius veiklos metus AI platformoje dalyvaujantys 7-12 klasių moksleiviai iš daugiau kaip 70 mokyklų atliko beveik 500 projektinių darbų,
„Dalyvavimas nuotolinio ugdymo platformoje suteikia neeilinę galimybę moksleiviams dar mokyklos suole ugdyti savo praktinius gebėjimus šiuolaikinių technologijų srityje – sukurti multimedijos filmuką ar originalaus dizaino šviestuvą, ištirti savo mokyklos pastato energinį efektyvumą arba jos aplinkos taršą, suprojektuoti ir pastatyti mokyklos kieme tikrą lauko klasę, sukurti saulės elektrinės ar roboto prototipą, pramokti kurti verslo planą ir investuoti. Mes skatiname moksleivius kurti inovacijas – naujoves, kurios naudingos mokyklai, visuomenei, verslui ir, žinoma, patiems kūrėjams, – teigia AI koordinatorius dr. Henrikas Mykolaitis.
Kuo ši platforma išskirtinė?
Pasak dr. H. Mykolaičio, mokykloje besimokydami gamtos ir tiksliųjų mokslų moksleiviai pirmiausia išmoksta teorinius pagrindus, pavyzdžiui, fizikos dėsnius ar trigonometrijos teoremas, o vėliau galvoja, kaip tai būtų galima pritaikyti realiame gyvenime. AI platformoje ugdymo procesas vyksta kitaip – moksleiviai stebi aplinką, ją analizuoja ir aiškinasi, kokios yra aktualios problemos, kaip jas efektyviai išspręsti, o sprendimo metu atranda ir pačius dėsnius.
„Stengiamės mokiniams padėti jiems artimoje aplinkoje atrasti aktualias, spręstinas problemas, sugalvoti jų galimą sprendimą būdą, jį įgyvendinti šiuolaikinėmis priemonėmis ir, galbūt, iš to sukurti verslą. Pradedame ne nuo teorijos, o nuo praktikos, nes ji visada įdomesnė ir labiau įtraukianti“, – dėmesį atkreipia AI koordinatorius.
Kokią pagalbą suteikia VILNIUS TECH?
AI platforma siūlo nemokamą nuotolinę prieigą prie metodinės mokomosios medžiagos, šiuolaikinės inžinerijos įrankių, konsultacijų ir technologinių paslaugų, organizuoja kontaktines kūrybines dirbtuves mokyklose ir VILNIUS TECH laboratorijose, darbų peržiūras ir konkursus.
„Tai leidžia mokiniams ne tik patobulėti šiuolaikinių technologijų, kūrybingumo ar verslumo srityse, bet ir atlikti savarankiškus projektinius ar brandos darbus, o mokytojams – paįvairinti savo dalyko bei integruotus užsiėmimus. Džiaugiamės, kad nei viena savivaldybė neatsisakė mūsų pasiūlytos partnerystės „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje – tai rodo, kad AI platformos veikla yra reikalinga“, – teigia dr. H. Mykolaitis.
Kaip reikia ugdyti ateities inovatorius?
Dalyvavimas AI veiklose padeda ugdyti ateities inovacijų profesionalus jau nuo pat paauglystės. Svarbu suprasti, kad norint turėti pažangią ir turtingą Lietuvą, kiekvienoje ekonomikos ir viešojo sektoriaus srityje itin reikia kūrybingų profesionalų – tokių, kurie geba Lietuvoje šiuolaikinių technologijų pagalba globalios konkurencijos sąlygomis kurti aukštą pridėtinę vertę.
„Kai kalbame ir svarstome apie tai, kaip reikia ugdyti muzikantus, tai pirma mintis, atėjusi į galvą yra ta, kad jie turi lankyti muzikos mokyklą ir ugdyti savo gebėjimus jau nuo mažens. Su sportininkais situacija tokia pati – jau nuo mažens atitinkamus polinkius turintys vaikai turi pradėti treniruotis, pavyzdžiui, žaisti krepšinį ar užsiimti kita sporto veikla. Menininkų ir sportininkų ugdymui turime tam skirtas ugdymo ekosistemas, aprėpiančias visą Lietuvą. Deja, bet inovatorių ugdymui tokią ekosistemą dar turime sukurti, o AI platforma joje būtų viena iš sudėtinių dalių“, – sako AI koordinatorius.
Kaip įsitraukti į AI platformos veiklą?
Prasideda 6-asis AI sezonas, tad pats laikas įsitraukti į AI veiklą. Geriausia tai padaryti mokyklos lygmeniu, mokyklai sudarant sutartį su VILNIUS TECH dėl bendradarbiavimo AI platformoje. Tokios mokyklos mokytojai ir mokiniai, susikūrę savo naudotojo paskyras, tampa visaverčiais platformos dalyviais, turinčiais nemokamą prieigą prie AI platformos išteklių ir veiklų. Jei mokykla dar nėra sudariusi bendradarbiavimo sutarties, o mokiniai arba mokytojai jau dabar nori įsitraukti į AI veiklą – susisiekite el. p. crypt:YXRlaXRpbkB2aWxuaXVzdGVjaC5sdA==:xx arba (skubiais atvejais) tel. nr. 8 618 80420.
Kas yra „Ateities inžinerija“?
„Ateities inžinerija“ – nuotolinio ugdymo platforma, kuri supažindina moksleivius su įvairiomis šiuolaikinės inžinerijos sritimis, leidžia jiems išbandyti savo jėgas, atliekant kūrybinį arba tiriamąjį projektinį darbą, vienoje iš 20 AI ugdymo tematikų. Per penkerius veiklos metus AI platformoje dalyvaujantys 7-12 klasių moksleiviai iš daugiau kaip 70 mokyklų atliko beveik 500 projektinių darbų,
„Dalyvavimas nuotolinio ugdymo platformoje suteikia neeilinę galimybę moksleiviams dar mokyklos suole ugdyti savo praktinius gebėjimus šiuolaikinių technologijų srityje – sukurti multimedijos filmuką ar originalaus dizaino šviestuvą, ištirti savo mokyklos pastato energinį efektyvumą arba jos aplinkos taršą, suprojektuoti ir pastatyti mokyklos kieme tikrą lauko klasę, sukurti saulės elektrinės ar roboto prototipą, pramokti kurti verslo planą ir investuoti. Mes skatiname moksleivius kurti inovacijas – naujoves, kurios naudingos mokyklai, visuomenei, verslui ir, žinoma, patiems kūrėjams, – teigia AI koordinatorius dr. Henrikas Mykolaitis.
Kuo ši platforma išskirtinė?
Pasak dr. H. Mykolaičio, mokykloje besimokydami gamtos ir tiksliųjų mokslų moksleiviai pirmiausia išmoksta teorinius pagrindus, pavyzdžiui, fizikos dėsnius ar trigonometrijos teoremas, o vėliau galvoja, kaip tai būtų galima pritaikyti realiame gyvenime. AI platformoje ugdymo procesas vyksta kitaip – moksleiviai stebi aplinką, ją analizuoja ir aiškinasi, kokios yra aktualios problemos, kaip jas efektyviai išspręsti, o sprendimo metu atranda ir pačius dėsnius.
„Stengiamės mokiniams padėti jiems artimoje aplinkoje atrasti aktualias, spręstinas problemas, sugalvoti jų galimą sprendimą būdą, jį įgyvendinti šiuolaikinėmis priemonėmis ir, galbūt, iš to sukurti verslą. Pradedame ne nuo teorijos, o nuo praktikos, nes ji visada įdomesnė ir labiau įtraukianti“, – dėmesį atkreipia AI koordinatorius.
Kokią pagalbą suteikia VILNIUS TECH?
AI platforma siūlo nemokamą nuotolinę prieigą prie metodinės mokomosios medžiagos, šiuolaikinės inžinerijos įrankių, konsultacijų ir technologinių paslaugų, organizuoja kontaktines kūrybines dirbtuves mokyklose ir VILNIUS TECH laboratorijose, darbų peržiūras ir konkursus.
„Tai leidžia mokiniams ne tik patobulėti šiuolaikinių technologijų, kūrybingumo ar verslumo srityse, bet ir atlikti savarankiškus projektinius ar brandos darbus, o mokytojams – paįvairinti savo dalyko bei integruotus užsiėmimus. Džiaugiamės, kad nei viena savivaldybė neatsisakė mūsų pasiūlytos partnerystės „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje – tai rodo, kad AI platformos veikla yra reikalinga“, – teigia dr. H. Mykolaitis.
Kaip reikia ugdyti ateities inovatorius?
Dalyvavimas AI veiklose padeda ugdyti ateities inovacijų profesionalus jau nuo pat paauglystės. Svarbu suprasti, kad norint turėti pažangią ir turtingą Lietuvą, kiekvienoje ekonomikos ir viešojo sektoriaus srityje itin reikia kūrybingų profesionalų – tokių, kurie geba Lietuvoje šiuolaikinių technologijų pagalba globalios konkurencijos sąlygomis kurti aukštą pridėtinę vertę.
„Kai kalbame ir svarstome apie tai, kaip reikia ugdyti muzikantus, tai pirma mintis, atėjusi į galvą yra ta, kad jie turi lankyti muzikos mokyklą ir ugdyti savo gebėjimus jau nuo mažens. Su sportininkais situacija tokia pati – jau nuo mažens atitinkamus polinkius turintys vaikai turi pradėti treniruotis, pavyzdžiui, žaisti krepšinį ar užsiimti kita sporto veikla. Menininkų ir sportininkų ugdymui turime tam skirtas ugdymo ekosistemas, aprėpiančias visą Lietuvą. Deja, bet inovatorių ugdymui tokią ekosistemą dar turime sukurti, o AI platforma joje būtų viena iš sudėtinių dalių“, – sako AI koordinatorius.
Kaip įsitraukti į AI platformos veiklą?
Prasideda 6-asis AI sezonas, tad pats laikas įsitraukti į AI veiklą. Geriausia tai padaryti mokyklos lygmeniu, mokyklai sudarant sutartį su VILNIUS TECH dėl bendradarbiavimo AI platformoje. Tokios mokyklos mokytojai ir mokiniai, susikūrę savo naudotojo paskyras, tampa visaverčiais platformos dalyviais, turinčiais nemokamą prieigą prie AI platformos išteklių ir veiklų. Jei mokykla dar nėra sudariusi bendradarbiavimo sutarties, o mokiniai arba mokytojai jau dabar nori įsitraukti į AI veiklą – susisiekite el. p. crypt:YXRlaXRpbkB2aWxuaXVzdGVjaC5sdA==:xx arba (skubiais atvejais) tel. nr. 8 618 80420.
-
- Puslapio administratoriai:
- Karolina Kardokaitė
- Inga Naudžiūnė
- Justė Rožėnė
- Neda Černiauskaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė