Pradžia
[ Stojantiesiems ]
Kolegijų absolventams
Informacija stojantiesiems
Kokie pokyčiai laukia Lietuvos logistikos ir transporto sektoriaus?
- #VILNIUSTECHmoko
- #klauskKŪRĖJO
- Atviras VILNIUS TECH
- Suprojektuok savo ateitį
- Moksleiviams ir mokykloms
- Bakalauro ir vientisosios studijos
- Magistrantūros studijos
- Doktorantūros studijos
- Kolegijų absolventams
- Nuotolinės studijos
- Ištęstinės studijos
- Studijos aukštesniuose kursuose
- Dalinės studijos
- Kvalifikacijos tobulinimo kursai
- Studijų aplinka
- Kontaktai
Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centras
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4949
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+cHJpZW1pbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
2022-07-07
Kokie pokyčiai laukia Lietuvos logistikos ir transporto sektoriaus?
Parengė Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Logistikos ir transporto katedros vedėjas doc. dr. Darius Bazaras
Šiuo metu Lietuvos logistikos ir transporto sektoriui reikia reikšmingų pokyčių. Visa sistema, kuri buvo kuriama daugelį metų – krovinių ir keleivių vežimas Rytų-Vakarų kryptimis, dažniausiai sujungiant Rusijos ir Baltarusijos žaliavines rinkas su Klaipėdos jūrų uostu – esant šiandieninėms aplinkybėms, užsidaro. Tačiau logistikos ir transporto verslas veikia ir veiks ateityje, nes formuojasi nauji poreikiai ir iššūkiai, kurie reikalaus visiškai naujų kokybinių sprendimų.
Tiekimo grandinės optimizavimas
Svarbu atkreipti dėmesį į Šiaurės-Pietų transporto koridoriaus plėtojimą, kuris apima RailBaltica geležinkelių projektą bei ViaBaltica automobilių magistralę, šiais infrastruktūros elementais pervežamus krovinius ir keleivius. Lieka daug klausimų dėl krovinių pobūdžio, naujų klientų paieškos, galimybės geriau integruoti Šiaurės šalis ir Skandinaviją su Pietų ir Centrine Europa.
Įvertinant tai, kad šiuose regionuose aukštas vartojimo lygis, žaliavos bei vystoma gamyba, galima teigti, kad čia galimos pilnavertės produktų logistikos tiekimo grandinės. Tai reiškia nuolatinį krovinių vežimo organizavimo poreikį ir, svarbiausia, optimizavimo galimybes.
Optimizavimas logistikos versle suprantamas kaip sprendimo, kuris leidžia minimizuoti logistikos sąnaudas ir maksimizuoti gaunamą pelną, paieška. Ir tai, be abejonės, yra logistikos specialistų uždavinys bei jų kompetencijos raiškos erdvė.
Rytų–Vakarų transporto koridorius – kokie pokyčiai laukia?
Reikia suprasti, kad nors ir susiduriame su kariaujančiomis valstybėmis arba valstybėmis, kurioms taikomos sankcijos ar jos taiko atsakomąsias sankcijas mums, gyvenimas nesustoja, o poreikis organizuoti krovinių ir keleivių judėjimą šioje kryptyje išlieka. Bet kaip tai padaryti, kad viskas veiktų ir nekiltų problemų? Čia reikia logistikos specialistų įgūdžių, kurie geba atlikti naujų maršrutų, aplenkiant probleminių valstybių teritorijas, paiešką ir formavimą.
Tai apima daug ir įvairių veiksmų, reikalauja atitinkamų kompetencijų – rasti esamą transporto ir logistikos infrastruktūrą, išsiaiškinti tarifus bei teisinio reguliavimo klausimus, parinkti ir derinti tarpusavyje skirtingas transporto rūšis. Pavyzdžiui, automobilių transportas ir jūrų keltai bei daug kitų klausimų, į kuriuos atsako VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete rengiami transporto vadybos ir logistikos specialistai.
Kodėl verta rinktis Transporto inžinerinės ekonomikos ir logistikos studijų programą?
Esant krizinėms situacijoms arba situacijoms, kurios pakliūva į pokyčių lauką, būtini kompetentingi specialistai, o jų poreikis tik augs. Baigę Transporto inžinerinės ekonomikos ir logistikos studijas VILNIUS TECH absolventai jau turi darbą Lietuvos ir tarptautinėse transporto ir logistikos kompanijose, užima atsakingas pareigas, yra vertinami dėl turimų žinių bei kompetencijos.
Besikeičianti situacija pasaulyje verčia verslą keistis, o verslui vykdyti pokyčius yra lengviau su tais specialistais, kurie šiems pokyčiams yra perengti.
Šiuo metu vyksta Bendrasis priėmimas į bakalauro ir vientisąsias studijas, kurio metu registruojami prašymai ir kt.
Daugiau informacijos apie galimybes studijuoti VILNIUS TECH galima rasti čia.
Daugiau informacijos apie Transporto inžinerinės ekonomikos ir logisitikos bei kitas Transporto inžinerijos fakultete siūlomas studijų programas stojantiesiems galima rasti čia.
Šiuo metu Lietuvos logistikos ir transporto sektoriui reikia reikšmingų pokyčių. Visa sistema, kuri buvo kuriama daugelį metų – krovinių ir keleivių vežimas Rytų-Vakarų kryptimis, dažniausiai sujungiant Rusijos ir Baltarusijos žaliavines rinkas su Klaipėdos jūrų uostu – esant šiandieninėms aplinkybėms, užsidaro. Tačiau logistikos ir transporto verslas veikia ir veiks ateityje, nes formuojasi nauji poreikiai ir iššūkiai, kurie reikalaus visiškai naujų kokybinių sprendimų.
Tiekimo grandinės optimizavimas
Svarbu atkreipti dėmesį į Šiaurės-Pietų transporto koridoriaus plėtojimą, kuris apima RailBaltica geležinkelių projektą bei ViaBaltica automobilių magistralę, šiais infrastruktūros elementais pervežamus krovinius ir keleivius. Lieka daug klausimų dėl krovinių pobūdžio, naujų klientų paieškos, galimybės geriau integruoti Šiaurės šalis ir Skandinaviją su Pietų ir Centrine Europa.
Įvertinant tai, kad šiuose regionuose aukštas vartojimo lygis, žaliavos bei vystoma gamyba, galima teigti, kad čia galimos pilnavertės produktų logistikos tiekimo grandinės. Tai reiškia nuolatinį krovinių vežimo organizavimo poreikį ir, svarbiausia, optimizavimo galimybes.
Optimizavimas logistikos versle suprantamas kaip sprendimo, kuris leidžia minimizuoti logistikos sąnaudas ir maksimizuoti gaunamą pelną, paieška. Ir tai, be abejonės, yra logistikos specialistų uždavinys bei jų kompetencijos raiškos erdvė.
Rytų–Vakarų transporto koridorius – kokie pokyčiai laukia?
Reikia suprasti, kad nors ir susiduriame su kariaujančiomis valstybėmis arba valstybėmis, kurioms taikomos sankcijos ar jos taiko atsakomąsias sankcijas mums, gyvenimas nesustoja, o poreikis organizuoti krovinių ir keleivių judėjimą šioje kryptyje išlieka. Bet kaip tai padaryti, kad viskas veiktų ir nekiltų problemų? Čia reikia logistikos specialistų įgūdžių, kurie geba atlikti naujų maršrutų, aplenkiant probleminių valstybių teritorijas, paiešką ir formavimą.
Tai apima daug ir įvairių veiksmų, reikalauja atitinkamų kompetencijų – rasti esamą transporto ir logistikos infrastruktūrą, išsiaiškinti tarifus bei teisinio reguliavimo klausimus, parinkti ir derinti tarpusavyje skirtingas transporto rūšis. Pavyzdžiui, automobilių transportas ir jūrų keltai bei daug kitų klausimų, į kuriuos atsako VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete rengiami transporto vadybos ir logistikos specialistai.
Kodėl verta rinktis Transporto inžinerinės ekonomikos ir logistikos studijų programą?
Esant krizinėms situacijoms arba situacijoms, kurios pakliūva į pokyčių lauką, būtini kompetentingi specialistai, o jų poreikis tik augs. Baigę Transporto inžinerinės ekonomikos ir logistikos studijas VILNIUS TECH absolventai jau turi darbą Lietuvos ir tarptautinėse transporto ir logistikos kompanijose, užima atsakingas pareigas, yra vertinami dėl turimų žinių bei kompetencijos.
Besikeičianti situacija pasaulyje verčia verslą keistis, o verslui vykdyti pokyčius yra lengviau su tais specialistais, kurie šiems pokyčiams yra perengti.
Šiuo metu vyksta Bendrasis priėmimas į bakalauro ir vientisąsias studijas, kurio metu registruojami prašymai ir kt.
Daugiau informacijos apie galimybes studijuoti VILNIUS TECH galima rasti čia.
Daugiau informacijos apie Transporto inžinerinės ekonomikos ir logisitikos bei kitas Transporto inžinerijos fakultete siūlomas studijų programas stojantiesiems galima rasti čia.