Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
„Žaliosios olimpiados feste“ dalyvavę VGTU atstovai kvietė į mokslą pažvelgti kitaip
2018-11-08
„Žaliosios olimpiados feste“ dalyvavę VGTU atstovai kvietė į mokslą pažvelgti kitaip
Spalio 30 d. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) atstovai drauge su VšĮ „Žaliasis taškas“ ir VšĮ „RV Agentūra“ organizavo nacionalinės „Žaliosios olimpiados“ finalą. Tai nacionalinio masto renginys, skirtas 8-11 klasių mokiniams, skatinantis ugdyti moksleivių ekologinį sąmoningumą. Renginyje siekiama perteikti aplinkos apsaugos, resursų taupymo, atliekų rūšiavimo, vartojimo mažinimo žinias, formuoti mokinių įpročius, ypatingą reikšmę teikiant teisingam atliekų tvarkymui, racionaliam resursų naudojimui, aplinkos kokybės gerinimui.
„Panašūs projektai ypač reikalingi ugdant Lietuvos moksleivius bei skatinant jų sąmoningumą. Džiaugiamės, kad drąsūs ir žingeidūs mokiniai galėjo tarpusavyje varžytis, pademonstruoti savo aplinkosaugos žinias, nes buvo ne viena įdomi užduotis, sukėlusi moksleiviams įdomių pamąstymų. Svarbiausia, kad jiems rūpi tai, kokioje aplinkoje gyvens“,– įspūdžiais dalijosi VGTU Aplinkos apsaugos ir vandens inžinerijos katedros vedėjas doc. dr. Raimondas Grubliauskas.
Renginio metu VGTU Aplinkos apsaugos ir vandens inžinerijos katedros atstovai kvietė mokslą pažinti kitaip. Dalyviai galėjo plačiau susipažinti su mus supančiais kvapais, įvertinti savo mobiliųjų telefonų skleidžiamos elektromagnetinės spinduliuotės vertes, mokėsi hidraulinių subtilybių.
Olimpiadą sudarė trys etapai. Pirmajame etape užsiregistravusios mokyklos atliko praktinę resursų taupymo užduotį. Geriausius rezultatus parodžiusios 24 mokyklos pateko į antrąjį etapą – pusfinalius, kurie gegužės mėnesį vyko VGTU.
Stipriausios aplinkosauginio projekto komandos rungėsi finale dėl kelionės į vieną iš pasirinktų Europos miestų. Kiti mokiniai buvo kviečiami atrasti Vilniaus miesto muziejų žemėlapį, nemokamai aplankant kuo daugiau edukacinių ekspozicijų. Taip komandos rinko specialius antspaudus ir galėjo laimėti išskirtinius prizus.
Jau antrus metus organizuojamos nacionalinės „Žaliosios olimpiados“ tikslas – supažindinti moksleivius su vartojimo ir gamtos tausojimo procesais, parodyti sąsajas, kurios mūsų veiksmus jungia su pasiektais rezultatais. Siekiama, jog jaunuoliai suprastų, jog ne kas kitas, o jie patys daro įtaką aplinkai. Mokinių atliekamos užduotys padeda gilinti turimas žinias aplinkos apsaugos, resursų taupymo, atliekų rūšiavimo ir vartojimo mažinimo srityse, o svarbiausia – įgytas žinias mokomasi pritaikyti ne tik kasdienėje veikloje, bet ir mokyklos gyvenime.
„Panašūs projektai ypač reikalingi ugdant Lietuvos moksleivius bei skatinant jų sąmoningumą. Džiaugiamės, kad drąsūs ir žingeidūs mokiniai galėjo tarpusavyje varžytis, pademonstruoti savo aplinkosaugos žinias, nes buvo ne viena įdomi užduotis, sukėlusi moksleiviams įdomių pamąstymų. Svarbiausia, kad jiems rūpi tai, kokioje aplinkoje gyvens“,– įspūdžiais dalijosi VGTU Aplinkos apsaugos ir vandens inžinerijos katedros vedėjas doc. dr. Raimondas Grubliauskas.
Renginio metu VGTU Aplinkos apsaugos ir vandens inžinerijos katedros atstovai kvietė mokslą pažinti kitaip. Dalyviai galėjo plačiau susipažinti su mus supančiais kvapais, įvertinti savo mobiliųjų telefonų skleidžiamos elektromagnetinės spinduliuotės vertes, mokėsi hidraulinių subtilybių.
Olimpiadą sudarė trys etapai. Pirmajame etape užsiregistravusios mokyklos atliko praktinę resursų taupymo užduotį. Geriausius rezultatus parodžiusios 24 mokyklos pateko į antrąjį etapą – pusfinalius, kurie gegužės mėnesį vyko VGTU.
Stipriausios aplinkosauginio projekto komandos rungėsi finale dėl kelionės į vieną iš pasirinktų Europos miestų. Kiti mokiniai buvo kviečiami atrasti Vilniaus miesto muziejų žemėlapį, nemokamai aplankant kuo daugiau edukacinių ekspozicijų. Taip komandos rinko specialius antspaudus ir galėjo laimėti išskirtinius prizus.
Jau antrus metus organizuojamos nacionalinės „Žaliosios olimpiados“ tikslas – supažindinti moksleivius su vartojimo ir gamtos tausojimo procesais, parodyti sąsajas, kurios mūsų veiksmus jungia su pasiektais rezultatais. Siekiama, jog jaunuoliai suprastų, jog ne kas kitas, o jie patys daro įtaką aplinkai. Mokinių atliekamos užduotys padeda gilinti turimas žinias aplinkos apsaugos, resursų taupymo, atliekų rūšiavimo ir vartojimo mažinimo srityse, o svarbiausia – įgytas žinias mokomasi pritaikyti ne tik kasdienėje veikloje, bet ir mokyklos gyvenime.