Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VILNIUS TECH Tvarumo centre vyko kūrybiškos STEAM dirbtuvės: teorija ir praktika tvarumo ugdymui
.png)
2025-02-20
VILNIUS TECH Tvarumo centre vyko kūrybiškos STEAM dirbtuvės: teorija ir praktika tvarumo ugdymui
2025 m. vasario 20 d. VILNIUS TECH Tvarumo centras tapo kūrybiška mokymosi laboratorija pradinių klasių mokytojams – čia vyko interaktyvios STEAM dirbtuvės, kuriose pedagogai gilino tvarumo žinias ir susipažino su įvairiomis veiklomis, skirtomis ugdyti smalsius mažuosius mokslininkus.
Dirbtuvės subūrė pradinių klasių mokytojus iš įvairių ugdymo įstaigų, siekiant skatinti tvarių temų integraciją į kasdienes pamokas. Renginio metu teorinės įžvalgos derėjo su praktiniais pasiūlymais, o VILNIUS TECH dėstytojos pristatė atskirą temą, aktualią tiek vaikų pasauliui, tiek aplinkosauginiam ugdymui.
Apie plastiko vartojimą ir poveikį aplinkai kalbėjo doc. dr. Vaida Šerevičienė, atkreipdama dėmesį į tai, kaip plastikas tapo neatsiejama mūsų kasdienybės dalimi, tačiau kartu – ir rimtu iššūkiu planetos gerovei. Ji pasiūlė pedagogams veiklų, kurios padėtų mokiniams pažinti plastikų įvairovę, suprasti jų savybes bei mokytų atsakingo vartojimo per paprastus tyrimus ar grupinius projektus. Tvaraus požiūrio į popierių temą pristatė Vaida Griškevičienė, kuri skatino permąstyti šios iš pirmo žvilgsnio „nekaltos“ medžiagos vartojimą. Buvo aptarta popieriaus gamyba, perdirbimas ir perteklinis naudojimas mokyklose. Lektorė akcentavo, kaip galima ugdyti vaikų atsakomybę bei kūrybiškumą per antrinio panaudojimo veiklas ir klasės stebėjimus, kurie skatina vaikus sąmoningai priimti kasdienius pasirinkimus. Apie maisto švaistymo problemą įžvalgomis dalijosi doc. dr. Aušra Zigmontienė, kuri pristatė priežastis, kodėl maistas dažnai išmetamas net ir vaikų aplinkoje, bei siūlė būdus, kaip apie tai kalbėti su mokiniais. Ji pateikė konkrečių užduočių idėjų, kurios padeda vaikams atpažinti švaistymo problemą, sekti savo pačių įpročius ir kurti pokyčius – tiek klasėje, tiek namuose. Akcentuota, kad ugdant atsakomybę nuo mažens, galima formuoti ilgametę tvarią mąstyseną. Dr. Rūta Mikučionienė pristatė paskaitą apie komfortiškos temperatūros poveikį žmogaus organizmui, kviesdama mokytojus pažvelgti į šilumos pojūtį ne tik kaip į fizikinį reiškinį, bet ir kaip į svarbų veiksnį, lemiančią mokinių savijautą bei mokymosi kokybę. Buvo pasiūlyta veiklų, kurios skatina tyrinėti aplinkos temperatūrą, fiksuoti duomenis, atlikti palyginimus bei kurti sąlygas geresniam mokymuisi – visa tai galima integruoti į įvairių dalykų pamokas.
Dirbtuvių metu vyravo įsitraukimo ir dalijimosi atmosfera – mokytojai aktyviai diskutavo, uždavė klausimus, pasidalino savo patirtimi bei gavo vertingų įrankių, padėsiančių tvarumo temas atskleisti ne tik informatyviai, bet ir kūrybiškai.