Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU vyko „Ateities inžinerijos“ bepiločių orlaivių dirbtuvės

2018-08-27
VGTU vyko „Ateities inžinerijos“ bepiločių orlaivių dirbtuvės
Rugpjūčio 22–24 dienomis dvidešimt „Ateities inžinerija“ programos dalyvių Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) A. Gustaičio aviacijos instituto laboratorijose savo rankomis konstravo bepiločius orlaivius, kuriuos jau netrukus leis į padangę.
Programa „Ateities inžinerija“ prasidėjo dar praėjusiais metais, kai startavo pirmosios dešimt STEAM sričių programų. Šiais metais prie pirmųjų prisidėjo dar dešimt naujų programų, skatinančių jaunimą mąstyti plačiau ir drąsiau. Jose mokiniai savo rankomis gali pačiupinėti ateities technologijas, gyvai nagrinėjamos problemos susijusios su biomedicinos inžinerija, išmaniųjų statinių dizainu, žaliąja energetika. Savo vykdymo eiga programos primena neakivaizdines studijas: 200 mokinių dalyvauja 12 dienų kontaktinėse sesijose, o tarp jų dirba namuose naudodami mokomąją medžiagą ir konsultuodamiesi su universiteto dėstytojais.
Viena šių programų – „Bepiločių orlaivių technologijos“ – susilaukė itin daug vyresniųjų klasių mokinių ir jų mokytojų dėmesio. Užsiėmimų metu iš skirtingų Lietuvos mokyklų susirinkusios komandos įgijo teorinius aviacijos pagrindus, su universiteto dėstytojų ir darbuotojų pagalba sukonstravo savo nuotolinio valdymo orlaivius, o paskutinės sesijos metu išbandys savo jėgas juos valdydami universiteto aerodrome.
Pasak „Ateities inžinerijos“ vadovo Henriko Mykolaičio, VGTU nuotolinio ugdymo „Ateities inžinerijos“ platforma, siūlydama šiuolaikinių inovacijų ugdymo turinį, įrankius ir nuotolines konsultacijas, leidžia mokiniams gilinti savo žinias inžinerijos, technologijų, gamtos mokslų, informatikos, dizaino ir verslumo srityse, jas integruoti ir taikyti realių problemų sprendimui. Mokiniai gali atlikti projektinius darbus – ištirti savo aplinką, sukurti originalų produktą, išmokti vystyti verslą, po to konkursuose pristatyti darbų rezultatus ir rasti būdus juos įgyvendinti.
„Galima sakyti, kad pirmasis šios programos blynas gavosi neprisvilęs – 2017–2018 mokslo metais mokiniai atliko ir pristatė apie 70 projektinių darbų, o įvairiose nuotolinėse ir kontaktinėse platformos veiklose dalyvavo daugiau kaip 300 mokinių ir 60 mokytojų iš 30 Lietuvos mokyklų, taip pat ir daugiau kaip 20 universiteto dėstytojų“, – džiaugėsi H. Mykolaitis. Dalyvaudami programose mokiniai ne tik praktiškai susipažįsta su inovatyviomis technologijomis, kurios yra neprieinamos mokyklose, bet ir paragavę inžinieriaus duonos gali ateityje pagrįstai pasirinkti profesinį kelią.
Naujojo „Ateities inžinerijos“ sezono atidarymo renginys – 2018 m. rugsėjo 14 d. VGTU centriniuose rūmuose. Daugiau informacijos apie programą – http://ateitin.vgtu.lt
Programa „Ateities inžinerija“ prasidėjo dar praėjusiais metais, kai startavo pirmosios dešimt STEAM sričių programų. Šiais metais prie pirmųjų prisidėjo dar dešimt naujų programų, skatinančių jaunimą mąstyti plačiau ir drąsiau. Jose mokiniai savo rankomis gali pačiupinėti ateities technologijas, gyvai nagrinėjamos problemos susijusios su biomedicinos inžinerija, išmaniųjų statinių dizainu, žaliąja energetika. Savo vykdymo eiga programos primena neakivaizdines studijas: 200 mokinių dalyvauja 12 dienų kontaktinėse sesijose, o tarp jų dirba namuose naudodami mokomąją medžiagą ir konsultuodamiesi su universiteto dėstytojais.
Viena šių programų – „Bepiločių orlaivių technologijos“ – susilaukė itin daug vyresniųjų klasių mokinių ir jų mokytojų dėmesio. Užsiėmimų metu iš skirtingų Lietuvos mokyklų susirinkusios komandos įgijo teorinius aviacijos pagrindus, su universiteto dėstytojų ir darbuotojų pagalba sukonstravo savo nuotolinio valdymo orlaivius, o paskutinės sesijos metu išbandys savo jėgas juos valdydami universiteto aerodrome.
Pasak „Ateities inžinerijos“ vadovo Henriko Mykolaičio, VGTU nuotolinio ugdymo „Ateities inžinerijos“ platforma, siūlydama šiuolaikinių inovacijų ugdymo turinį, įrankius ir nuotolines konsultacijas, leidžia mokiniams gilinti savo žinias inžinerijos, technologijų, gamtos mokslų, informatikos, dizaino ir verslumo srityse, jas integruoti ir taikyti realių problemų sprendimui. Mokiniai gali atlikti projektinius darbus – ištirti savo aplinką, sukurti originalų produktą, išmokti vystyti verslą, po to konkursuose pristatyti darbų rezultatus ir rasti būdus juos įgyvendinti.
„Galima sakyti, kad pirmasis šios programos blynas gavosi neprisvilęs – 2017–2018 mokslo metais mokiniai atliko ir pristatė apie 70 projektinių darbų, o įvairiose nuotolinėse ir kontaktinėse platformos veiklose dalyvavo daugiau kaip 300 mokinių ir 60 mokytojų iš 30 Lietuvos mokyklų, taip pat ir daugiau kaip 20 universiteto dėstytojų“, – džiaugėsi H. Mykolaitis. Dalyvaudami programose mokiniai ne tik praktiškai susipažįsta su inovatyviomis technologijomis, kurios yra neprieinamos mokyklose, bet ir paragavę inžinieriaus duonos gali ateityje pagrįstai pasirinkti profesinį kelią.
Naujojo „Ateities inžinerijos“ sezono atidarymo renginys – 2018 m. rugsėjo 14 d. VGTU centriniuose rūmuose. Daugiau informacijos apie programą – http://ateitin.vgtu.lt