Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU su tarptautiniais partneriais pradeda ePIcenter projekto įgyvendinimą

2020-07-07
VGTU su tarptautiniais partneriais pradeda ePIcenter projekto įgyvendinimą
Birželio mėnesį Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) 36 partnerius iš Europos, Šiaurės ir Pietų Amerikos bei Azijos šalių jungiančio konsorciumo sudėtyje oficialiai pradėjo vykdyti ES H2020 programos ePIcenter projektą. Tarptautinis konsorciumas, kurio veiklai vadovauja Antverpeno uostas (Belgija), atstovauja pagrindinius Europos ir kitų žemynų uostus, ekspeditorius, krovinių savininkus, logistikos paslaugų tiekėjus, universitetus bei technologijų įmones.
Projekto Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) dalies vadovo dr. Algirdo Šakalio teigimu, ePIcenter projekto partneriai suvienys jėgas kurdami sprendimus, atliepiančius laikmečio nulemtus globalių tiekimo/logistikos grandinių plėtotės iššūkius. „Pagrindinis projekto tikslas – parengti ir pasiūlyti sprendimus sklandžiam prekių gabenimui, ypatingą dėmesį skiriant naujoms technologinėms ir eksploatacinėms galimybėms, kurias teikia fizinis internetas, sinchromodalinės operacijos, autonominės transporto sistemos ir kitos inovacinės technologijos. Technologijų novatoriai ir aplinkos ekspertai bendraus tarpusavyje kurdami naujus sprendimus, kurie padidintų grandinių efektyvumą ir tvarumą“, – sako A. Šakalys.
Anot jo, visa tai turės tarnauti įgyvendinant svarbiausią ePlcenter idėją – sukurti sąveikų ir praktiškai įgyvendinamą metodologinį priemonių rinkinį, kurį galėtų naudoti įvairūs privatūs ir viešieji subjektai, spręsdami daugelį iššūkių bei problemų, susijusių su daugiarūšio krovinių transporto sistemomis ir logistikos paslaugomis. Tai ypač aktualu pagrindinėse Europos Sąjungos laivybos jungtyse su JAV ir Kanada bei naujuose prekybos keliuose, tokiuose kaip naujasis Šilko kelias.
Pasak projekto VGTU dalies vadovo, tikimasi, kad projektas pateiks techninius pasiūlymus sprendžiant Kinijos iniciatyva formuojamos OBOR transporto tinklo ir ES plėtojamų tinklų TEN-T tarpusavio sąveikos problemas, nes tai itin aktualu sprendžiant jautrius įtakos sferų klausimus. „Labai gerai, kad konsorciume šalia aukšto lygio žinias generuojančių institucijų turime ir globalios rinkos žaidėjus, tokius kaip „DHL“, „Panasonic“, „Stena Rederi“ bei Antverpeno, Monrealio, Duisburgo uostus, o taip pat ir kitus parnerius, kurie jau yra sukaupę nemažą praktinę patirtį sprendžiant problemas, susijusias su globalių transporto/logistikos tinklų plėtote. Jų patirtis ir įžvalgos, tikimės, pasitarnaus projekto užduočių įgyvendinimo sėkmei. Bendras darbas su jais bus labai naudingas ir akademinei konsorciumo pusei, taip pat ir mūsų universitetui“, – sako A. Šakalys.
Jau birželio mėnesį pradėtos vykdyti pirmojo darbo paketo užduotys, kurias atliekant bus įvertinti ES, JAV, Kanados ir Kinijos transporto politikos dokumentai, skirti daugiarūšio transporto operacijų bei inovatyvių sprendimų plėtotei. Taip pat bus išanalizuotos minėtų šalių mobilumo bei tarptautinės programos, įskaitant ir Kinijos OBOB iniciatyvą. „Kalbant apie VGTU indėlį, reikėtų akcentuoti, kad VGTU tyrimuose bus nagrinėjama krovinių srautų dinamika ir atliekamas transporto infrastruktūros vertinimas Europos ir Azijos transporto koridoriuose, taip pat bus nustatomos fizinės ir nefizinės kliūtys, sukeliančios reikšmingą krovinių vežimo vėlavimą bei padidėjusias sporto ir logistikos išlaidas“, – pasakoja A. Šakalys.
VGTU kartu su partneriais dalyvaus kuriant tarptautinio bendradarbiavimo taisykles ir modelius, kurie suinteresuotoms šalims galėtų padėti užtikrinti konfidencialų ir saugų duomenų naudojimą bei valdymą.
Vienas ambicingiausių VGTU tikslų vykdant ePIcentre projektą yra siekis sėkmingai pritaikyti VGTU kartu Lulea technologijos universiteto (Švedija) mokslininkais sukurtą transporto mazgų, išdėstytų išilgai tarptautinių transporto koridorių, veiklos sinchronizavimo ir optimizavimo modelį. Čia, anot A. Šakalio, neišvengiamai teks konkuruoti su ankstesniuose projektuose SYnCHRO-NET, INCONE60 sukurtais modeliais.
Taip pat svarbu paminėti, kad VGTU yra išrinktas vienu tarp 6 partnerių, kuriems yra patikėta rengti pasiūlymus, kaip projekto ePIcentre rekomendacijos gali būti panaudotos analizuojant ir taikant ateities transporto politikas ir strategijas. VGTU šalia kitų universitetų koordinuos ir mokslo straipsnių rengimą bei dalyvaus mokslinėse konferencijose, susijusiose su ePIcenter tematika.
Bendra ePIcenter projekto darbų apimtis viršija 7,9 mln. eurų. Projekto trukmė – 42 mėn.
Projekto Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) dalies vadovo dr. Algirdo Šakalio teigimu, ePIcenter projekto partneriai suvienys jėgas kurdami sprendimus, atliepiančius laikmečio nulemtus globalių tiekimo/logistikos grandinių plėtotės iššūkius. „Pagrindinis projekto tikslas – parengti ir pasiūlyti sprendimus sklandžiam prekių gabenimui, ypatingą dėmesį skiriant naujoms technologinėms ir eksploatacinėms galimybėms, kurias teikia fizinis internetas, sinchromodalinės operacijos, autonominės transporto sistemos ir kitos inovacinės technologijos. Technologijų novatoriai ir aplinkos ekspertai bendraus tarpusavyje kurdami naujus sprendimus, kurie padidintų grandinių efektyvumą ir tvarumą“, – sako A. Šakalys.
Anot jo, visa tai turės tarnauti įgyvendinant svarbiausią ePlcenter idėją – sukurti sąveikų ir praktiškai įgyvendinamą metodologinį priemonių rinkinį, kurį galėtų naudoti įvairūs privatūs ir viešieji subjektai, spręsdami daugelį iššūkių bei problemų, susijusių su daugiarūšio krovinių transporto sistemomis ir logistikos paslaugomis. Tai ypač aktualu pagrindinėse Europos Sąjungos laivybos jungtyse su JAV ir Kanada bei naujuose prekybos keliuose, tokiuose kaip naujasis Šilko kelias.
Pasak projekto VGTU dalies vadovo, tikimasi, kad projektas pateiks techninius pasiūlymus sprendžiant Kinijos iniciatyva formuojamos OBOR transporto tinklo ir ES plėtojamų tinklų TEN-T tarpusavio sąveikos problemas, nes tai itin aktualu sprendžiant jautrius įtakos sferų klausimus. „Labai gerai, kad konsorciume šalia aukšto lygio žinias generuojančių institucijų turime ir globalios rinkos žaidėjus, tokius kaip „DHL“, „Panasonic“, „Stena Rederi“ bei Antverpeno, Monrealio, Duisburgo uostus, o taip pat ir kitus parnerius, kurie jau yra sukaupę nemažą praktinę patirtį sprendžiant problemas, susijusias su globalių transporto/logistikos tinklų plėtote. Jų patirtis ir įžvalgos, tikimės, pasitarnaus projekto užduočių įgyvendinimo sėkmei. Bendras darbas su jais bus labai naudingas ir akademinei konsorciumo pusei, taip pat ir mūsų universitetui“, – sako A. Šakalys.
Jau birželio mėnesį pradėtos vykdyti pirmojo darbo paketo užduotys, kurias atliekant bus įvertinti ES, JAV, Kanados ir Kinijos transporto politikos dokumentai, skirti daugiarūšio transporto operacijų bei inovatyvių sprendimų plėtotei. Taip pat bus išanalizuotos minėtų šalių mobilumo bei tarptautinės programos, įskaitant ir Kinijos OBOB iniciatyvą. „Kalbant apie VGTU indėlį, reikėtų akcentuoti, kad VGTU tyrimuose bus nagrinėjama krovinių srautų dinamika ir atliekamas transporto infrastruktūros vertinimas Europos ir Azijos transporto koridoriuose, taip pat bus nustatomos fizinės ir nefizinės kliūtys, sukeliančios reikšmingą krovinių vežimo vėlavimą bei padidėjusias sporto ir logistikos išlaidas“, – pasakoja A. Šakalys.
VGTU kartu su partneriais dalyvaus kuriant tarptautinio bendradarbiavimo taisykles ir modelius, kurie suinteresuotoms šalims galėtų padėti užtikrinti konfidencialų ir saugų duomenų naudojimą bei valdymą.
Vienas ambicingiausių VGTU tikslų vykdant ePIcentre projektą yra siekis sėkmingai pritaikyti VGTU kartu Lulea technologijos universiteto (Švedija) mokslininkais sukurtą transporto mazgų, išdėstytų išilgai tarptautinių transporto koridorių, veiklos sinchronizavimo ir optimizavimo modelį. Čia, anot A. Šakalio, neišvengiamai teks konkuruoti su ankstesniuose projektuose SYnCHRO-NET, INCONE60 sukurtais modeliais.
Taip pat svarbu paminėti, kad VGTU yra išrinktas vienu tarp 6 partnerių, kuriems yra patikėta rengti pasiūlymus, kaip projekto ePIcentre rekomendacijos gali būti panaudotos analizuojant ir taikant ateities transporto politikas ir strategijas. VGTU šalia kitų universitetų koordinuos ir mokslo straipsnių rengimą bei dalyvaus mokslinėse konferencijose, susijusiose su ePIcenter tematika.
Bendra ePIcenter projekto darbų apimtis viršija 7,9 mln. eurų. Projekto trukmė – 42 mėn.