Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU studentai apdovanoti mokomųjų palydovų ir bepiločių orlaivių konkurse
2014-11-05
VGTU studentai apdovanoti mokomųjų palydovų ir bepiločių orlaivių konkurse
Tarptautinėje kosmoso ekonomikos konferencijoje įvyko mokomųjų palydovų „CanSat“, raketų ir bepiločių orlaivių konkurso apdovanojimai. Tarp apdovanotųjų moderniųjų technologijų kūrėjų – ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentai.
Konferencijoje dalyviai pristatė savo kūrinius: konstrukcijas, biudžetą, numatytos rizikos lymenis, specifikacijas mechaninei ir programinei dalims, taip pat duomenis, gautus finalinių skrydžių metu.
„CanSat“ kategorijoje antrąją vietą užėmė komanda „Marso gėlės“, kuriai priklausė ir VGTU trečio kurso automatikos studentas Tomas Vilius Žvinys. Trečiąją vietą užėmė komanda „VGTU CanSat-2”, kurią sudarė vien VGTU studentai – VGTU Elektronikos fakulteto magistrantai Eldar Šabanovič ir Edgaras Korsakas bei Aleksandr Šabanovič iš VGTU Mechanikos fakulteto. Pirmoji vieta šioje kategorijoje skirta nebuvo, nes nė vienai komandai nepavyko įgyvendinti visų reikalavimų.
Bepiločių orlaivių komandoms buvo skirtos net dvi pirmosios vietos, vieną jų užėmė komanda „VGTU AGAI“, kuriai priklausė VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto studentai: Kristijonas Kirijanovas, Kipras Jankauskas, Kęstutis Kaupas ir Mindaugas Petruška.
Mokomųjų palydovų, raketų ir bepiločių orlaivių konkurse dalyvavo ir VGTU dėstytojai – „CanSat“ palydovų kūrėjus vertino VGTU Elektronikos fakulteto prodekanas, Elektroninių sistemų katedros docentas dr. Raimondas Pomarnacki, o konkurso komisijai pirmininkavo VGTU A. Gustaičio aviacijos instituto Aviacinės mechanikos katedros docentas dr. Domantas Bručas.
Po bandomųjų skrydžių Molėtų aerodrome konkurse dalyvavo aštuonios komandos: trys „CanSat“ kategorijoje ir penkios bepiločių orlaivių. Pagal konkurso taisykles visos konstrukcijos turėjo būti pagamintos komandos narių: „CanSat“ turėjo sverti ne daugiau 360 g., o gamybos sąnaudos – neviršyti 2000 litų, bendroji bepiločių orlaivių masė turėjo neviršyti 5 kg.
Bandomųjų skrydžių metu „CanSat“ palydovai buvo raketa pakelti į kilometro aukštį. Pagrindinė komandų užduotis – surasti savo palydovą, jis turėjo minkštai nusileisti ir įrašyti skrydžio informaciją. Bepiločių orlaivių kūrėjų komandų užduotis buvo atrasi aerodrome išdėliotus taikinius, nuskaityti ant jų esančią informaciją ir nustatyti koordinates. Pilotai savo orlaivius galėjo valdyti tik pakilimo ir nusileidimo metu.