Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU „Startuolių kūrimas“ ir „Start-up Lithuania“ (Versli Lietuva)

2017-11-29
VGTU „Startuolių kūrimas“ ir „Start-up Lithuania“ (Versli Lietuva)
2017 m. lapkričio 27 d. Verslo technologijų ir verslininkystės katedros studentai turėjo viešą paskaitą, kurioje „Startup Lithuania“ (Versli Lietuva) vadovė Roberta Rudokienė ir Verslumo departamento direktorius (Versli Lietuva) Gytis Morkūnas skaitė pranešimą tema „Startuolių ekosistema ir verslo kūrimas Lietuvoje“. Pranešimą moderavo Verslo technologijų ir verslininkystės katedros lektorė Lidija Kraujalienė.
Studijų dalyko „Startuolių kūrimas“ studentai ir kiti dalyviai susipažino su Lietuvos Startuolių ekosistema, jų dalyviais, suinteresuotomis šalimis, tokiomis, kaip: verslo angelai, rizikos kapitalo fondai, mokslo ir technologijų parkai, investuotojai, startuolių inkubatoriai, inovacijų centrai, agentūros, konsultacijų (pvz. teisinių, rinkos plėtros ir pan.) ir mentorystės tinklo teikėjai, ir t.t. Versli Lietuva veikia kaip jungimo taškas tarp startuolio ir suinteresuotų šalių, padeda rasti tinkamus specialistus konsultacijoms, suveda su verslu, investuotojais, padeda rasti finansavimą, o geriausius startuolius „Start-up Lithuania“ turi galimybę paremti, finansuojant startuolio išvykas į didžiausius renginius pasaulyje. Lietuvos jaunimas mielai dalyvauja ir Verslios Lietuvos organizuotame renginyje „Hacker Games“, kur per tris paras laiko jaunimas, suburtas į komandas, sukuria idėjos prototipą ir pristato verslui. Ši patirtis yra neįkainojama ir labai įdomi išbandant save dirbti ne tik komandoje, bet ir realiai bandyti sukurti produkto ar paslaugos prototipą. Startuoliai dalyvauja ir tokiame renginyje Lietuvoje, kaip „Start-up Fair“, kur dalyvauja ne tik brandūs startuoliai, bet ir pradedantieji.
Kuriant startuolį svarbiausia yra ne geriausia idėja, o gera bei veržli ir motyvuota komanda, kuri įgyvendina verslo idėją. Realybė tokia, kad idėjų pasaulyje yra labai daug, tačiau trūksta startuolių „rankų“ ir ryžto, kad jos būtų pradėtos įgyvendinti. Svarbu atsiminti, kad startuoliams yra būdingos nesėkmės ir tik mokantis iš klaidų bei kaupiant patirtį galima pasiekti tikros verslo sėkmės.
Studentai turėjo galimybę realiai išbandyti „Pitch“ sesiją, kurios metu per 3 minutes komandos atstovas turi trumpai pristatyti idėją investuotojui, paliečiant: idėją, išskirtinumą, inovatyvumą, rinką, konkurentus, atsiperkamumą ir pan. Šis pitch pristatymas turi būti pateiktas įdomiai (tarkime per istoriją), energingai bei įtikinamai, kad matytųsi komandos užsidegimas įgyvendinti savo idėją.
Robertos Rudokienės pranešimo metu buvo pateiktas startuolio apibrėžimas, nes iki šiol dar nebuvo įteisinto tokio apibrėžimo Lietuvos teisės erdvėje. „Start-up Lithuania“ startuolio apibūdinimui siūlo šiuos jaunojo verslo išskirtinumus: įmonė iki 5 metų, inovatyvumas, greitas augimo potencialas (angl. scalability).
Gytis Morkūnas per 10 savo karjeros metų versle dalyvavo įmonių kūrime, dirbo pardavimuose, projektų valdyme, strateginiame planavime ir kt. Verslumo departamento direktorius studentams pristatė bendrą verslo rinkos Lietuvoje situaciją, o taip pat atskleidė kuri verslo forma yra tinkamiausia startuoliui įkurti. Pažymėjo, jog investuotojai siūlo kurti UAB, nes startuoliui vėliau yra daug lengviau pritraukti investicijas.
Roberta Rudokienė turi sukaupusi daugiau nei 10 metų patirties vadovavimo pozicijose, dirbant tokiose organizacijose kaip „Siemens Arena“, „Vilniaus baldai“, „Lietuvos telekomas“ (dabar – „Telia“). Jos patirtis dengia tokias sritis kaip strateginis planavimas, rinkodara, pardavimai, projektų valdymas, komandų lyderystė ir darbuotojų vystymas.
„Startuolių kūrimas“ dalyko programa apima didesnę dalį studijų per praktiką, kas yra ne tik įdomu, bet ir praktiška. Tokios paskaitos kaip ši yra eilinis „Startuolių kūrimas“ dalyko studijų elementas, kas džiugina ir suteikia studijoms daugiau spalvų. O savo ruožtu verslo pasaulio atstovai noriai dalinasi savo praktika ir žiniomis su jaunimu.
Studijų dalyko „Startuolių kūrimas“ studentai ir kiti dalyviai susipažino su Lietuvos Startuolių ekosistema, jų dalyviais, suinteresuotomis šalimis, tokiomis, kaip: verslo angelai, rizikos kapitalo fondai, mokslo ir technologijų parkai, investuotojai, startuolių inkubatoriai, inovacijų centrai, agentūros, konsultacijų (pvz. teisinių, rinkos plėtros ir pan.) ir mentorystės tinklo teikėjai, ir t.t. Versli Lietuva veikia kaip jungimo taškas tarp startuolio ir suinteresuotų šalių, padeda rasti tinkamus specialistus konsultacijoms, suveda su verslu, investuotojais, padeda rasti finansavimą, o geriausius startuolius „Start-up Lithuania“ turi galimybę paremti, finansuojant startuolio išvykas į didžiausius renginius pasaulyje. Lietuvos jaunimas mielai dalyvauja ir Verslios Lietuvos organizuotame renginyje „Hacker Games“, kur per tris paras laiko jaunimas, suburtas į komandas, sukuria idėjos prototipą ir pristato verslui. Ši patirtis yra neįkainojama ir labai įdomi išbandant save dirbti ne tik komandoje, bet ir realiai bandyti sukurti produkto ar paslaugos prototipą. Startuoliai dalyvauja ir tokiame renginyje Lietuvoje, kaip „Start-up Fair“, kur dalyvauja ne tik brandūs startuoliai, bet ir pradedantieji.
Kuriant startuolį svarbiausia yra ne geriausia idėja, o gera bei veržli ir motyvuota komanda, kuri įgyvendina verslo idėją. Realybė tokia, kad idėjų pasaulyje yra labai daug, tačiau trūksta startuolių „rankų“ ir ryžto, kad jos būtų pradėtos įgyvendinti. Svarbu atsiminti, kad startuoliams yra būdingos nesėkmės ir tik mokantis iš klaidų bei kaupiant patirtį galima pasiekti tikros verslo sėkmės.
Studentai turėjo galimybę realiai išbandyti „Pitch“ sesiją, kurios metu per 3 minutes komandos atstovas turi trumpai pristatyti idėją investuotojui, paliečiant: idėją, išskirtinumą, inovatyvumą, rinką, konkurentus, atsiperkamumą ir pan. Šis pitch pristatymas turi būti pateiktas įdomiai (tarkime per istoriją), energingai bei įtikinamai, kad matytųsi komandos užsidegimas įgyvendinti savo idėją.
Robertos Rudokienės pranešimo metu buvo pateiktas startuolio apibrėžimas, nes iki šiol dar nebuvo įteisinto tokio apibrėžimo Lietuvos teisės erdvėje. „Start-up Lithuania“ startuolio apibūdinimui siūlo šiuos jaunojo verslo išskirtinumus: įmonė iki 5 metų, inovatyvumas, greitas augimo potencialas (angl. scalability).
Gytis Morkūnas per 10 savo karjeros metų versle dalyvavo įmonių kūrime, dirbo pardavimuose, projektų valdyme, strateginiame planavime ir kt. Verslumo departamento direktorius studentams pristatė bendrą verslo rinkos Lietuvoje situaciją, o taip pat atskleidė kuri verslo forma yra tinkamiausia startuoliui įkurti. Pažymėjo, jog investuotojai siūlo kurti UAB, nes startuoliui vėliau yra daug lengviau pritraukti investicijas.
Roberta Rudokienė turi sukaupusi daugiau nei 10 metų patirties vadovavimo pozicijose, dirbant tokiose organizacijose kaip „Siemens Arena“, „Vilniaus baldai“, „Lietuvos telekomas“ (dabar – „Telia“). Jos patirtis dengia tokias sritis kaip strateginis planavimas, rinkodara, pardavimai, projektų valdymas, komandų lyderystė ir darbuotojų vystymas.
„Startuolių kūrimas“ dalyko programa apima didesnę dalį studijų per praktiką, kas yra ne tik įdomu, bet ir praktiška. Tokios paskaitos kaip ši yra eilinis „Startuolių kūrimas“ dalyko studijų elementas, kas džiugina ir suteikia studijoms daugiau spalvų. O savo ruožtu verslo pasaulio atstovai noriai dalinasi savo praktika ir žiniomis su jaunimu.