Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU mokslininkai išbandė Rusnės estakadą
.jpg)
2019-05-16
VGTU mokslininkai išbandė Rusnės estakadą
Rusnės estakada virš kasmet potvynio vandenų užliejamo kelio ruožo jau baigta ir atlaikė sunkiosios technikos išbandymus. Planuojama, kad ja važiuoti bus leista nuo šios savaitės vidurio.
Rusnės estakadai išbandyti pasitelkti keturi po 40 tonų sveriantys sunkvežimiai. Jie statiniu važiavo skirtingais greičiais, buvo statomi pavojingiausiose, apkrovai jautriausiose vietose, o Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai matavo, kaip estakada reaguoja į tokius svorius.
Pirminiai bandymų duomenys, pasak mokslininkų, atitinka skaičiuotus iš anksto. Estakada gali atlaikyti daugiau nei 200 tonų svorį, todėl, net ir prireikus vienu metu evakuoti visą Rusnės salą, žmonės ja galėtų drąsiai važiuoti.
„Su lengvaisiais automobiliais – taip. Jeigu sugalvotų išsivežti kažką tai labai sunkaus – tada jau reikėtų žiūrėti. Vienas lengvasis automobilis vidutiniškai sveria apie 3 tonas, tai jų tiek ant tilto nesutalpinsit, kad būtų pasiekta ribinė apkrova", – pasakojo VGTU profesorius doc. dr. Darius Bačinskas.
750 metrų kelio ruožas gyvenimą Rusnės gyventojams gadino ne vieną dešimtmetį – vidutiniškai apie 40 dienų per metus kelias būna neišvažiuojamas. Kol vanduo neviršija 80 centimetrų gylio, užlietu ruožu lengvuosius automobilius kelia speciali technika, jei gylis didesnis – transporto eismas uždraudžiamas. Vienintele galimybe susisiekti tada tampa amfibija.
Parengta pagal portalo LRT.lt informaciją.
Pagrindinė nuotrauka – BNS, kitos nuotraukos – VGTU profesoriaus D. Bačinsko.
Rusnės estakadai išbandyti pasitelkti keturi po 40 tonų sveriantys sunkvežimiai. Jie statiniu važiavo skirtingais greičiais, buvo statomi pavojingiausiose, apkrovai jautriausiose vietose, o Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai matavo, kaip estakada reaguoja į tokius svorius.
Pirminiai bandymų duomenys, pasak mokslininkų, atitinka skaičiuotus iš anksto. Estakada gali atlaikyti daugiau nei 200 tonų svorį, todėl, net ir prireikus vienu metu evakuoti visą Rusnės salą, žmonės ja galėtų drąsiai važiuoti.
„Su lengvaisiais automobiliais – taip. Jeigu sugalvotų išsivežti kažką tai labai sunkaus – tada jau reikėtų žiūrėti. Vienas lengvasis automobilis vidutiniškai sveria apie 3 tonas, tai jų tiek ant tilto nesutalpinsit, kad būtų pasiekta ribinė apkrova", – pasakojo VGTU profesorius doc. dr. Darius Bačinskas.
750 metrų kelio ruožas gyvenimą Rusnės gyventojams gadino ne vieną dešimtmetį – vidutiniškai apie 40 dienų per metus kelias būna neišvažiuojamas. Kol vanduo neviršija 80 centimetrų gylio, užlietu ruožu lengvuosius automobilius kelia speciali technika, jei gylis didesnis – transporto eismas uždraudžiamas. Vienintele galimybe susisiekti tada tampa amfibija.
Parengta pagal portalo LRT.lt informaciją.
Pagrindinė nuotrauka – BNS, kitos nuotraukos – VGTU profesoriaus D. Bačinsko.