Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU dėstytojams – nemokami pedagoginės kvalifikacijos kėlimo kursai
2016-02-22
VGTU dėstytojams – nemokami pedagoginės kvalifikacijos kėlimo kursai
Geras dėstytojas – ne tik turi daug žinių, bet ir moka jas perteikti kitiems. Kitaip tariant, jis privalo būti ne tik geras savo srities žinovas, bet ir puikus pedagogas. Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU), visuomet siekdamas aukščiausios mokslo kokybės, jau kurį laiką dėstytojams organizuoja nemokamus pedagoginės kvalifikacijos kėlimo kursus, kurie sulaukė milžiniško susidomėjimo.
„Aukštasis mokslas Lietuvoje tvarkomas ir formuojamas pagal Bolonijos proceso įvairius dokumentus. Prieš keletą metų juose pradėta kalbėti apie tai, kad reikia ne tik suteikti sąlygas dėstytojams nuolatos tobulėti, bet turi būti ir pirminis jų parengimas”, – apie tokių kursų priešistorę pasakoja juos vedanti socialinių mokslų daktarė, edukologė ir mokslininkė stažuotoja Ilona Valantinaitė.
Edukologe iki kaulų smegenų save vadinanti moteris teigia, jog šie mokymai pradėti organizuoti vadovaujantis aukščiausiais dokumentais, nes be to neįmanoma pasiūlyti aukščiausios kokybės mokslo. VGTU pedagoginės kvalifikacijos kėlimo kursai pirmąjį kartą suorganizuoti dar 2014 metų rudenį. Tuomet, kai buvo paskelbta informacija apie mokymus, įvyko unikalus dalykas – nepraėjus nė valandai po prasidėjusios registracijos buvo užpildytos visos vietos.
„Sakyčiau, kad VGTU, atliepdamas visus dokumentus, sukuria fantastišką nemokamą galimybę išklausyti šį kursą, negana to, dėstytojai greta sukaupia papildomų valandų. Dėstytojo kompetencija sudaryta iš dalykinės (kai įgyjamas bakalaurą), mokslinės (kai įgyjami tolimesni mokslo laipsniai), bet tuomet reikalinga dar viena kompetencija – edukologija”, – pasakoja I. Valantinaitė.
Pasirodo, dėstytoją įvardinę pedagogu nebūsime visiškai tikslūs. Pagal Lietuvos švietimo įstatymą, tai – žmogus įgijęs aukštąjį išsilavinimą ir mokytojo kvalifikaciją.
„Ne be reikalo ir universitete mes naudojame pedagogo sąvoką, nors ši čia nėra visai teisinga, nes padagogas ugdo asmeninis iki 18 metų, o vyresniųjų mokymas vadinamas andragogika. Visgi būtų gerai, jei branda ir ateitų su 18-uoju gimtadieniu, bet, deja, taip nėra. Taigi, mokymas universitete yra unikalus tuo, jog čia yra ir pedagogikos, ir andragogikos. Dėstytojui reikia daug šių sričių žinių, bet nėra aišku, kur jie įgyja šią kvalifikaciją – taiga tokie mokymai tikrai naudingi. Visa tai dar tik pirmieji žingsniai, bet aišku, jog šis eksperimentas pasiteisina, tiesiog reikia dar viską suderinti. Pirmus žingsnius padarėme puikius”, – sako I. Valantinaitė.