Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU AGAI bus taikomas inovatyvus kalbų mokymo metodas

2018-01-26
VGTU AGAI bus taikomas inovatyvus kalbų mokymo metodas
Šiais mokslo metais Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) bus taikomas inovatyvus mokymo (-si) metodas – mokymosi pasiekimų aplanko metodas anglų kalbos studijose.
VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) dekanas dr. Justas Nugaras ir prodekanas dr. Darius Rudinskas susitiko su Kūrybinių industrijų fakulteto (KIF) Užsienio kalbų skyriaus vedėja prof. dr. Jolita Šliogeriene ir aptarė Specialybės anglų kalbos mokymosi aplanko metodo taikymo galimybes AGAI studentams.
Nuo vasario mėnesio visą semestrą lektorė Alisa Stunžaitė taikys aplanko metodą specialybės anglų kalbos pratybų metu. Pasiteisinus užsienio kalbos mokymo(-si) metodui, geroji praktika bus perkelta į kitus fakultetus ir visi Užsienio skyriaus dėstytojai bus pasirengę įdiegti šią inovaciją universitetinėse studijose.
Aplanko metodo taikymas visų studijų metu užtikrins užsienio kalbų ir specialybės studijų dalykų dėstytojų bendradarbiavimą bei pagrindinių studijų dalykų dėstytojų įsitraukimą į specialybės anglų kalbos kompetencijos ugdymą, kuomet kiekvieną semestrą tam tikro studijų dalyko dėstytojas dirba kartu su anglų kalbos dėstytoju arba užduoda tam tikras užduotis, kurios padeda ugdyti anglų kalbos įgūdžius (angl. CLIM – Content Language Integrated Method).
„Šiandien, informacinių technologijų amžiuje, kuomet sąvoka „socialinės medijos“ švietime jau nagrinėjama nebe pirmus metus, dėstytojai vis dar linkę vertinti studentų pasiekimus progresų testais ar egzaminais ignoruodami patį mokymosi procesą ir kompetencijomis grindžiamą modelį, vedantį į savireguliacinį, kryptingą tam tikrų įgūdžių ugdymą. Mokymosi aplankas yra plačiai paplitęs metodas, naudojamas užsienio kalbų mokyme bei aiškiai byloja apie studentų kompetencijų ugdymą bei demonstruoja tobulėjimą“, – sako J. Šliogerienė.
Anot jos, aplanko pagalba galima stebėti mokymosi pasiekimus, kurie numatyti tam tikroje studijų programoje. Aplanko metodas taikomas tiek auditorijoje, tiek ir už jos ribų. Taip pat galima stebėti studentų savistabos progreso bei savireguliacinio ugdymo pokyčius.
Parengta pagal KIF Užsienio kalbų skyriaus informaciją
VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) dekanas dr. Justas Nugaras ir prodekanas dr. Darius Rudinskas susitiko su Kūrybinių industrijų fakulteto (KIF) Užsienio kalbų skyriaus vedėja prof. dr. Jolita Šliogeriene ir aptarė Specialybės anglų kalbos mokymosi aplanko metodo taikymo galimybes AGAI studentams.
Nuo vasario mėnesio visą semestrą lektorė Alisa Stunžaitė taikys aplanko metodą specialybės anglų kalbos pratybų metu. Pasiteisinus užsienio kalbos mokymo(-si) metodui, geroji praktika bus perkelta į kitus fakultetus ir visi Užsienio skyriaus dėstytojai bus pasirengę įdiegti šią inovaciją universitetinėse studijose.
Aplanko metodo taikymas visų studijų metu užtikrins užsienio kalbų ir specialybės studijų dalykų dėstytojų bendradarbiavimą bei pagrindinių studijų dalykų dėstytojų įsitraukimą į specialybės anglų kalbos kompetencijos ugdymą, kuomet kiekvieną semestrą tam tikro studijų dalyko dėstytojas dirba kartu su anglų kalbos dėstytoju arba užduoda tam tikras užduotis, kurios padeda ugdyti anglų kalbos įgūdžius (angl. CLIM – Content Language Integrated Method).
„Šiandien, informacinių technologijų amžiuje, kuomet sąvoka „socialinės medijos“ švietime jau nagrinėjama nebe pirmus metus, dėstytojai vis dar linkę vertinti studentų pasiekimus progresų testais ar egzaminais ignoruodami patį mokymosi procesą ir kompetencijomis grindžiamą modelį, vedantį į savireguliacinį, kryptingą tam tikrų įgūdžių ugdymą. Mokymosi aplankas yra plačiai paplitęs metodas, naudojamas užsienio kalbų mokyme bei aiškiai byloja apie studentų kompetencijų ugdymą bei demonstruoja tobulėjimą“, – sako J. Šliogerienė.
Anot jos, aplanko pagalba galima stebėti mokymosi pasiekimus, kurie numatyti tam tikroje studijų programoje. Aplanko metodas taikomas tiek auditorijoje, tiek ir už jos ribų. Taip pat galima stebėti studentų savistabos progreso bei savireguliacinio ugdymo pokyčius.
Parengta pagal KIF Užsienio kalbų skyriaus informaciją