Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
TIF vyko inžinerinio ugdymo užsiėmimai Vilniaus inžinerinio licėjaus moksleiviams
2015-11-25
TIF vyko inžinerinio ugdymo užsiėmimai Vilniaus inžinerinio licėjaus moksleiviams
2015 m. lapkričio 20 d. VGTU Transporto inžinerijos fakultete (Plytinės g. 27) vyko inžinerinio ugdymo užsiėmimai Vilniaus inžinerinio licėjaus moksleiviams. Užsiėmimus vedė Transporto technologinių įrenginių katedros dėstytojai: prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius, dr. Viktor Skrickij, mgr. Algimantas Danilevičius.
Pirmąją paskaitą pradėjo prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius papasakodamas moksleiviams "Kodėl juda transporto mašinos?". Paskaitos metu buvo aiškinama šiuolaikinės transporto mašinos sandara, transporto mašinos sistemų sąveika, mašinos judėjimo principai. Remiantis Niutono dėsniais aiškinamas kietųjų kūnų, skysčių bei dujų judėjimas ir tarpusavio sąveika, trinties jėgos, jų veikimo kryptis ir dydis. Taip pat moksleiviams buvo paaiškintas „hidrodinaminio pleišto“ efektas bei hidrodinaminių guolių veikimo principai, mechaniniai virpesiai ir jų panaudojimas kuriant transporto mašinas ir diagnozuojant jų gedimus.
Mgr. Algimantas Danilevičius pristatė pranešimą tema "Automobilio hidraulinio amortizatoriaus charakteristikų nustatymas". Moksleiviai buvo supažindinti su amortizatorių bandymų stendu, kurio matuojamas parametras buvo hidraulinio amortizatoriaus pasipriešinimo jėgos kitimas laike prie skirtingo žadinimo dažnio.
Dr. Viktor Skrickij moksleiviams papasakojo apie Hidraulinės-pneumatinės sistemos (gesinimo įrenginį) fizinių procesų parametrų matavimą. Užsiėmimų metu buvo nustatoma atatrankos jėga, panaudojant pagreičių matuoklius. Greitumine vaizdo kamera įrašomas vandens išpurškimo procesas, analizuojamas vandens lašelių greičių pasiskirstymas.
Dienos užsiėmimus užbaigė prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius nustatydamas transporto mašinos važiavimo per greičio mažinimo „kauburėlį“ parametrus priklausomai nuo važiavimo greičio ir kliūties parametrų. Visa tai buvo atlikta panaudojant kompiuterinę programą, kurios pagalba buvo sukurtas kliūties profilis, pasirenkami transporto mašinos parametrai. Buvo nustatyta vertikalios jėgos, veikiančios į mašinos ratą, priklausomybė nuo važiavimo greičio.