Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Švedijos technologijų universiteto mokslininkas pristatė pramonės gaminių dizaino tendencijas

2019-02-27
Švedijos technologijų universiteto mokslininkas pristatė pramonės gaminių dizaino tendencijas
Siekiant abipusės partnerystės su Švedijos Chalmers technologijų universitetu, Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) Architektūros fakulteto Dizaino katedros (DK) kvietimu Mechanikos fakultete Mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedroje (MEMIK) viešėjo švedų technologijų universiteto dėstytojas Konstantinos Stylidis, kurį pristatė Architektūros fakulteto Dizaino katedros vedėjas prof. dr. Jonas Jakaitis. Vizito metu K. Stylidis skaitė paskaitas studentams, taip pat buvo aptartos doktorantūros studijų plėtros galimybės dizaino ir gamybos inžinerijos srityse.
Paskaitos metu dėstytojas K. Stylidis supažindino su Švedijos automobilių pramonės giganto „Volvo“ kuriamų naujų automobilių naujausiais kokybės modeliavimo metodais. Pranešėjas taip pat kalbėjo apie vartotojų – automobilių pirkėjų – poreikius. Universitetas atlieka apklausas ir tyrimus siekdamas išsiaiškinti, kurie dizaino elementai yra svarbiausi, o kurių vartotojas dažnai nė nepastebi.
Susitikimo sus studentais metu buvo užsiminta apie du skirtingus vairuotojų ir keleivių tipus. Pirmiesiems automobilis yra transporto priemonė, reikalinga pakliūti nuo taško A iki taško B. Antriesiems automobilis yra būdas pasimėgauti pačiu procesu (vairavimo ar važiavimo). Šiomis dienomis pastarųjų procentas yra gerokai didesnis. Todėl automobilių gamintojams yra svarbu gaminti ne tik saugias, ergonomiškas, bet ir ,,stilingas“ transporto priemones.
Vienas iš dizaino elementų gali būti net automobilio pavadinimas. Mokslininkas prisiminė, kaip sukurtas naujos kartos „Volkswagen Phaeton“ nesulaukė didelio susidomėjimo, kol nebuvo pervadintas į „Bentley“. Suprasdami, jog už automobilius, turinčius „Volvo“ pavadinimą, nebus mokama aukštesnė kaina, todėl gamintojai stengiasi išsiaiškinti, kaip padaryti geresnį įspūdį vartotojui.
Mokslininkas pasakojo, kad buvo atliktas tyrimas, siekiant išsiaiškinti, kokius gamybinius netikslumus labiausiai pastebi vartotojai. Eksperimento dalyviams (pasirinkti tiesiogiai su dizaino specialybe nesusiję studentai iš chemijos fakulteto) buvo pasiūlyta įvertinti skrudintuvus, turinčius defektų. Tyrėjų nuostabai studentai blogiausiai įvertino skrudintuvą, kuriame tarp dviejų elementų buvo didesnis nei įprasta tarpas, kai tyrėjai manė, kad tų pačių elementų nelygiagretumas bus įvertintas kaip didžiausias trūkumas.
Tai tik vienas iš pavyzdžių, kaip profesionalios dizainerių įžvalgos skiriasi nuo vartotojų poreikių. Svečias padrąsino būsimus ir esamus kūrėjus siekti užsibrėžtų tikslų ir nenusiminti, jei ne viskas pasiseka iš karto: automobilių pramonėje naujas dizaino elementas po daugybės valandų tyrimų, projektavimo ir testavimo į gamybą ,,ateina“ maždaug po 10 metų.
Švedijos Chalmers technologijų universiteto pramonės gaminių dizaino dėstytojo K. Stylidžio paskaita, skaityta apie gaminio kokybės modeliavimą, buvo grindžiama dizaino mąstysenos, produkto kokybės ir intuityvaus kūrybingumo principais, taip pat atskleidė kitokias skandinaviškos kultūros kūrybinio proceso ypatybes. Paskaitoje dalyvavo Mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedros doktorantai, jų vadovai.
Tekstą parengė: Mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedros doktorantė Ieva Švagždytė
Paskaitos metu dėstytojas K. Stylidis supažindino su Švedijos automobilių pramonės giganto „Volvo“ kuriamų naujų automobilių naujausiais kokybės modeliavimo metodais. Pranešėjas taip pat kalbėjo apie vartotojų – automobilių pirkėjų – poreikius. Universitetas atlieka apklausas ir tyrimus siekdamas išsiaiškinti, kurie dizaino elementai yra svarbiausi, o kurių vartotojas dažnai nė nepastebi.
Susitikimo sus studentais metu buvo užsiminta apie du skirtingus vairuotojų ir keleivių tipus. Pirmiesiems automobilis yra transporto priemonė, reikalinga pakliūti nuo taško A iki taško B. Antriesiems automobilis yra būdas pasimėgauti pačiu procesu (vairavimo ar važiavimo). Šiomis dienomis pastarųjų procentas yra gerokai didesnis. Todėl automobilių gamintojams yra svarbu gaminti ne tik saugias, ergonomiškas, bet ir ,,stilingas“ transporto priemones.
Vienas iš dizaino elementų gali būti net automobilio pavadinimas. Mokslininkas prisiminė, kaip sukurtas naujos kartos „Volkswagen Phaeton“ nesulaukė didelio susidomėjimo, kol nebuvo pervadintas į „Bentley“. Suprasdami, jog už automobilius, turinčius „Volvo“ pavadinimą, nebus mokama aukštesnė kaina, todėl gamintojai stengiasi išsiaiškinti, kaip padaryti geresnį įspūdį vartotojui.
Mokslininkas pasakojo, kad buvo atliktas tyrimas, siekiant išsiaiškinti, kokius gamybinius netikslumus labiausiai pastebi vartotojai. Eksperimento dalyviams (pasirinkti tiesiogiai su dizaino specialybe nesusiję studentai iš chemijos fakulteto) buvo pasiūlyta įvertinti skrudintuvus, turinčius defektų. Tyrėjų nuostabai studentai blogiausiai įvertino skrudintuvą, kuriame tarp dviejų elementų buvo didesnis nei įprasta tarpas, kai tyrėjai manė, kad tų pačių elementų nelygiagretumas bus įvertintas kaip didžiausias trūkumas.
Tai tik vienas iš pavyzdžių, kaip profesionalios dizainerių įžvalgos skiriasi nuo vartotojų poreikių. Svečias padrąsino būsimus ir esamus kūrėjus siekti užsibrėžtų tikslų ir nenusiminti, jei ne viskas pasiseka iš karto: automobilių pramonėje naujas dizaino elementas po daugybės valandų tyrimų, projektavimo ir testavimo į gamybą ,,ateina“ maždaug po 10 metų.
Švedijos Chalmers technologijų universiteto pramonės gaminių dizaino dėstytojo K. Stylidžio paskaita, skaityta apie gaminio kokybės modeliavimą, buvo grindžiama dizaino mąstysenos, produkto kokybės ir intuityvaus kūrybingumo principais, taip pat atskleidė kitokias skandinaviškos kultūros kūrybinio proceso ypatybes. Paskaitoje dalyvavo Mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedros doktorantai, jų vadovai.
Tekstą parengė: Mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedros doktorantė Ieva Švagždytė