Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Studentų darbai – nuo elektrinės riedlentės iki pneumatiniu varikliu varomo triračio

2019-06-28
Studentų darbai – nuo elektrinės riedlentės iki pneumatiniu varikliu varomo triračio
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Mechanikos fakulteto Mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedroje baigėsi baigiamųjų bakalauro darbų gynimai. Įdomiausius darbus pristatė mašinų projektavimo specializaciją pasirinkę studentai. Šios studijos vykdomos anglų kalba, todėl baigiamuosius darbu gynėsi studentai ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Indijos, Rusijos ir Egipto. Didžiausią įspūdį palikusiems baigiamiesiems darbams vadovavo Mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedros profesoriai dr. Vadim Mokšin ir dr. Miūndaugas Jurevičius, docentė dr. Ina Tetsman, asistentė Ieva Švagždytė.
Studentas Dominykas Bisturys pristatė suprojektuotą dujų turbinos kompresorių. Šio išcentrinio tipo kompresoriaus efektyvumo parametrai buvo gauti kompiuterinio modeliavimo būdu. Pagrindinės pritaikymo galimybės – bepiločiams orlaiviams ir radijo bangomis valdomiems laiveliams, tik šiuo atveju reikalinga atsižvelgti į bendrą laivelio svorį siekiant išsaugoti jo manevringumą.
Didelis dėmesys šiemet skirtas aplinką tausojantiems projektams. Lukas Petrašiūnas pristatė elektrinės riedlentės projektą. Ja galima važiuoti tiek keliais, turinčiais kietą dangą, tiek bekele, yra galimybė naudoti ir kalvotose vietovėse. Tai transporto priemonė, skirta tiems, kurie saugo gamtą, mėgsta judesį ir aštrius pojūčius, nes įrenginys gali išvystyti 35 km/h greitį.
Baigiamajame bakalauro darbe studentas Vilius Kavaliauskas projektavo pneumatiniu varikliu varomą triratį. Ši transporto priemonė pasižymi stabilumu, neteršia aplinkos ir yra stilinga. Leidžiantis nuo kalniuko ar važiuojant lygiu keliu galima minti pačiam, o važiuojant į įkalnę – naudoti suspaustą orą.
Asta Survilienė pristatė dviračio keltuvo projektą, leidžiantį ,,paslėpti“ dviračius (sustiprinus konstrukciją ir motorolerius) specialiose aikštelėse po grindiniu. Tai padeda spręsti didmiesčių apkrautumo dviračiais problemą. Saulės modulių valymo roboto naują variantą projektavo studentas Paulius Jankūnas. Robotas gali būti naudojamas dideliuose saulės modulių parkuose, ypač dykumose, nes valoma sausuoju būdu.
„3D spausdintos metalinės detalės sparčiai veržiasi į šiuolaikinės gamybos pasaulį“, – teigia studentas Mantautas Kaulickis. Jis automobilio modelio važiuoklės komponentų optimizavimą, naudojant 3D spausdinimo technologiją, pristatė ir praktiškai. Dešimt kartų sumažinta lenktyninio automobilio važiuoklė buvo atspausdinta ir pristatyta gyvai. Nors komponentai nedidelių matmenų, tačiau gautas tikslumas atitinka lūkesčius.
Justina Brusokaitė projektavo pakabinamas CNC frezavimo stakles, Martynas Mikalauskas pristatė kintamos mentelių geometrijos turbokompresoriaus projektą, Tadas Maslauskas rūpinosi aplinkosauga kurdamas biomasės tiektuvo su smulkintuvu projektą biodujų energijos gamyklai, Darius Ingelevičius suprojektavo precizinių diskinių kietųjų medžiagų pjaustymo stakles, Ekaterina Kashpar – CN klasės lenktyninio automobilio užpakalinės nepriklausomos pakabos projektą. Kęstutis Užgalis projektavo trijų ašių vibrostendą lazerinei įrangai, nenaudojant suslėgto oro ar hidraulikos, Marius Matulis tranzitinio dviračio laikiklio projekte siūlė dviračius vežti pritvirtinus ant autobuso priekio.
Komisijos pirmininkas UAB ,,Abplanalp Engineering“ technikos direktorius Viktor Perfilov pastebėjo, kad anglų kalba studijas pasirinkę studentai demonstravo puikius inžinerinius įgūdžius ir kėlė ne tik Mechanikos fakulteto, bet ir viso universiteto lygį. Jis džiaugėsi įdomiomis baigiamųjų bakalauro darbų temomis ir galimybe pristatytus projektus įgyvendinti realiai.
Tekstą parengė Ieva Švagždytė ir Irina Grinbergienė
(Mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedra)
Studentas Dominykas Bisturys pristatė suprojektuotą dujų turbinos kompresorių. Šio išcentrinio tipo kompresoriaus efektyvumo parametrai buvo gauti kompiuterinio modeliavimo būdu. Pagrindinės pritaikymo galimybės – bepiločiams orlaiviams ir radijo bangomis valdomiems laiveliams, tik šiuo atveju reikalinga atsižvelgti į bendrą laivelio svorį siekiant išsaugoti jo manevringumą.
Didelis dėmesys šiemet skirtas aplinką tausojantiems projektams. Lukas Petrašiūnas pristatė elektrinės riedlentės projektą. Ja galima važiuoti tiek keliais, turinčiais kietą dangą, tiek bekele, yra galimybė naudoti ir kalvotose vietovėse. Tai transporto priemonė, skirta tiems, kurie saugo gamtą, mėgsta judesį ir aštrius pojūčius, nes įrenginys gali išvystyti 35 km/h greitį.
Baigiamajame bakalauro darbe studentas Vilius Kavaliauskas projektavo pneumatiniu varikliu varomą triratį. Ši transporto priemonė pasižymi stabilumu, neteršia aplinkos ir yra stilinga. Leidžiantis nuo kalniuko ar važiuojant lygiu keliu galima minti pačiam, o važiuojant į įkalnę – naudoti suspaustą orą.
Asta Survilienė pristatė dviračio keltuvo projektą, leidžiantį ,,paslėpti“ dviračius (sustiprinus konstrukciją ir motorolerius) specialiose aikštelėse po grindiniu. Tai padeda spręsti didmiesčių apkrautumo dviračiais problemą. Saulės modulių valymo roboto naują variantą projektavo studentas Paulius Jankūnas. Robotas gali būti naudojamas dideliuose saulės modulių parkuose, ypač dykumose, nes valoma sausuoju būdu.
„3D spausdintos metalinės detalės sparčiai veržiasi į šiuolaikinės gamybos pasaulį“, – teigia studentas Mantautas Kaulickis. Jis automobilio modelio važiuoklės komponentų optimizavimą, naudojant 3D spausdinimo technologiją, pristatė ir praktiškai. Dešimt kartų sumažinta lenktyninio automobilio važiuoklė buvo atspausdinta ir pristatyta gyvai. Nors komponentai nedidelių matmenų, tačiau gautas tikslumas atitinka lūkesčius.
Justina Brusokaitė projektavo pakabinamas CNC frezavimo stakles, Martynas Mikalauskas pristatė kintamos mentelių geometrijos turbokompresoriaus projektą, Tadas Maslauskas rūpinosi aplinkosauga kurdamas biomasės tiektuvo su smulkintuvu projektą biodujų energijos gamyklai, Darius Ingelevičius suprojektavo precizinių diskinių kietųjų medžiagų pjaustymo stakles, Ekaterina Kashpar – CN klasės lenktyninio automobilio užpakalinės nepriklausomos pakabos projektą. Kęstutis Užgalis projektavo trijų ašių vibrostendą lazerinei įrangai, nenaudojant suslėgto oro ar hidraulikos, Marius Matulis tranzitinio dviračio laikiklio projekte siūlė dviračius vežti pritvirtinus ant autobuso priekio.
Komisijos pirmininkas UAB ,,Abplanalp Engineering“ technikos direktorius Viktor Perfilov pastebėjo, kad anglų kalba studijas pasirinkę studentai demonstravo puikius inžinerinius įgūdžius ir kėlė ne tik Mechanikos fakulteto, bet ir viso universiteto lygį. Jis džiaugėsi įdomiomis baigiamųjų bakalauro darbų temomis ir galimybe pristatytus projektus įgyvendinti realiai.
Tekstą parengė Ieva Švagždytė ir Irina Grinbergienė
(Mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedra)