Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Startuolių (Start-up) sėkmės formulė

2017-11-29
Startuolių (Start-up) sėkmės formulė
Š. m. lapkričio mėn. 13 d. Alina Brazdeikienė skaitė paskaitą „Produktų valdymas ir biudžetas: kaip mes tai darome IT". Svečias pateikė ir savo įžvalgas kaip tapti sėkmingu startuoliu.
Paskaita buvo organizuota kaip „Startuolių kūrimas“ dalyko programos dalis, siekiant išmokti sudaryti biudžetą tiesiogiai iš sėkmingo verslo pavyzdžio. Minimas studijų dalykas yra paremtas mokymu per praktiką, kur verslo pasaulio atstovai dalinasi praktinėmis žiniomis su jaunuoliais, kas yra ne tik įdomu, bet ir naudinga. Pranešimą moderavo Verslo technologijų ir verslininkystės katedros lektorė Lidija Kraujalienė.
Alina su džiaugsmu dalinosi savo žiniomis paskaitoje, teikdama patarimus jauniems potencialiems verslo dalyviams. Paskaitoje Alina pristatė nenuspėjamą IT pasaulį ir produkto savininko vaidmenį jame, suinteresuotąsias šalis, produkto sėkmės ir investicijų grąžos skaičiavimus, rizikos vertinimą ir biudžeto sudarymą, AGILE principą.
Alina pristatė startuolio projekto tokias suinteresuotąsias šalis, kaip PO (produkto savininkas – angl. product owner), P (gamintojas – angl. producer) ir PM (produkto vadovas – angl. product manager), paaiškino jų atsakomybes darbe, pateikė metodus, kaip apskaičiuoti investicijų grąžą, kuri yra svarbi kiekvienam projektui, o taip pat ir patiems investuotojams. Apskaičiuojant biudžetą, Alina pasiūlė planuoti apie 50 % biudžeto rizikos valdymui.
Kaip tapti sėkmingu startuoliu? „Apie pusę (arba 50 %) sėkmės yra tikslingi rinkos tyrimai, atlikti prieš pradedant verslą. Be to, dideli ir patikimi partneriai padeda startuoliui augti ir pasiekti aukštų rezultatų“, - pažymėjo Alina Brazdeikienė. Todėl nebūtina būti žinomu startuoliu, svarbiau turėti stiprius gerus partnerius. Kai startuoliui yra žinomi jo konkurentai, rinkos dalyviai ir rinkos dydis, kliento poreikiai, galima sulaukti sėkmės verslo pasaulyje.
Alina Brazdeikene turi daugiau nei 5 metų žaidimų, IT ir žiniasklaidos patirties ir šiuo metu dirba kaip estų žaidimų kūrimo kompanijos „Creative Mobile“ vadovė. Pradėjusi kaip rašytoja, Alina perėjo prie produkto savininkės pozicijos, tam kad galėtų dirbti su įmonėmis „EA“, „G5“ bei „FOX“ ir jų produktų kūrimu.
Paskaita buvo organizuota kaip „Startuolių kūrimas“ dalyko programos dalis, siekiant išmokti sudaryti biudžetą tiesiogiai iš sėkmingo verslo pavyzdžio. Minimas studijų dalykas yra paremtas mokymu per praktiką, kur verslo pasaulio atstovai dalinasi praktinėmis žiniomis su jaunuoliais, kas yra ne tik įdomu, bet ir naudinga. Pranešimą moderavo Verslo technologijų ir verslininkystės katedros lektorė Lidija Kraujalienė.
Alina su džiaugsmu dalinosi savo žiniomis paskaitoje, teikdama patarimus jauniems potencialiems verslo dalyviams. Paskaitoje Alina pristatė nenuspėjamą IT pasaulį ir produkto savininko vaidmenį jame, suinteresuotąsias šalis, produkto sėkmės ir investicijų grąžos skaičiavimus, rizikos vertinimą ir biudžeto sudarymą, AGILE principą.
Alina pristatė startuolio projekto tokias suinteresuotąsias šalis, kaip PO (produkto savininkas – angl. product owner), P (gamintojas – angl. producer) ir PM (produkto vadovas – angl. product manager), paaiškino jų atsakomybes darbe, pateikė metodus, kaip apskaičiuoti investicijų grąžą, kuri yra svarbi kiekvienam projektui, o taip pat ir patiems investuotojams. Apskaičiuojant biudžetą, Alina pasiūlė planuoti apie 50 % biudžeto rizikos valdymui.
Kaip tapti sėkmingu startuoliu? „Apie pusę (arba 50 %) sėkmės yra tikslingi rinkos tyrimai, atlikti prieš pradedant verslą. Be to, dideli ir patikimi partneriai padeda startuoliui augti ir pasiekti aukštų rezultatų“, - pažymėjo Alina Brazdeikienė. Todėl nebūtina būti žinomu startuoliu, svarbiau turėti stiprius gerus partnerius. Kai startuoliui yra žinomi jo konkurentai, rinkos dalyviai ir rinkos dydis, kliento poreikiai, galima sulaukti sėkmės verslo pasaulyje.
Alina Brazdeikene turi daugiau nei 5 metų žaidimų, IT ir žiniasklaidos patirties ir šiuo metu dirba kaip estų žaidimų kūrimo kompanijos „Creative Mobile“ vadovė. Pradėjusi kaip rašytoja, Alina perėjo prie produkto savininkės pozicijos, tam kad galėtų dirbti su įmonėmis „EA“, „G5“ bei „FOX“ ir jų produktų kūrimu.