Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
„Race VGTU“: nuo kompiuteriu kurtų detalių iki realių išbandymų trasoje

2018-06-15
„Race VGTU“: nuo kompiuteriu kurtų detalių iki realių išbandymų trasoje
Beveik pačioje Vilniaus širdyje, netoli Santuokų rūmų, pasigirsta sportinio automobilio išmetimo garsas. Gatvės lenktynėm tikrai nekvepia. Čia Vilniaus Gedimino technikos universiteto studentai pasilikę po paskaitų ruošiasi artimiausioms „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėms.
Į Basanavičiaus gatvėje esantį vidinį Transporto inžinerijos fakulteto kiemą pasikviečia šio sezono „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių debiutininkų „Race VGTU“ įkūrėjas Vidmantas Pociūnas. Kieme stovi puikios techninės būklės „Ford Sierra“, bet einame toliau. Pakilus garažo vartams, pasitinka dvi „Miatos“ ir vienas „kitcaras“. Aplinka primena startuolio dirbtuvių ir senosios mokyklos garažo hibridą: oras salstelėjęs nuo tepalų ir benzino, bet aplink – lazeriai, trimačiai spausdintuvai ir kita įranga. Oficialiai tai vadinama fakulteto laboratorija. Visa įranga čia atsirado gerokai seniau ir naudojama VGTU auklėtinių studijoms. Tačiau, kaip pasakoja Vidmantas, šiemet laboratorija įgavo naują paskirtį.
„Metų pradžioje nusipirkau jau šiek tek modifikuotą „Mazda MX-5”. Tada pagalvojau, kad tai galėtų būti puikus bandymų objektas studentams. Mūsų fakulteto studentai gali spręsti realias sportinio automobilio problemas, kurti aerodinaminius ir kitus techninius sprendimus bei ruoštis visoms šio sezono „Autoplius.lt Fast Lap“ greičiausio rato „Time Attack“ lenktynėms. Taip ir prasidėjo „Race VGTU“ projektas“, – apie pradžią kalba magistrantas.
Šiuo metu komandoje yra 5 nariai, tačiau įvairioms užduotims epizodiškai prisijungia ir kiti studentai. Jie kuria automobilio dizainą, fotografuoja ir daro kitus dalykus pagal savo specialybes.
Vienetinės detalės
„Sex, Drugs and Rock and Roll“ lipdukai automobilio prietaisų skydelyje gali reikšti gana laisvą požiūrį į sportinio automobilio konstravimą. Tačiau viskas čia orientuota į tikslą – pavyzdingai atitikti techninius lenktyninio automobilio reikalavimus.
„Automobilis jau turėjo reguliuojamą pakabą ir papildomus sustiprinimus viršuje ir apačioje. Toliau tobulinom patys, nes norime atitikti visus techninius reikalavimus. Įsigijom surenkamus lankus, persibraižėm ir užsisakėm specialius paruošimus. Tik tuomet juos virinome ir montavome. Vėliau montavom sportines sėdynes. Užtrukom ilgai, nes diegėm savo inžinerinius sprendimus bei derinomės su technine komisija. Dabar turime labai nestandartinį rezultatą – sėdynės tvirtintos prie grindų privirintu specialiu postamentu ir prisukamos iš dugno pusės. Sėdėsena gavosi tobula! Pačią pirmą lenktynių dieną gavome techninės komisijos lipduką, o automobilis dar turi LASF C kategorijos sportinį pasą“, – labai struktūruotai kalba Vidmantas.
Vėliau pasakojimas pasisuka kiek įdomesne linkme. Studentai tokius įprastus sprendimus kaip papildomas stabdžių aušinimas ir aerodinamika kuria nuosekliai ir matuodami kiekvieną smulkiausią detalę.
„Vienas sumanus studentas įdarbino trimatį spausdintuvą ir paruošė oro paėmimo difuzorių priekiniame buferyje. Vėliau išvedžiojo oro kanalus ir prijungė prie apsauginės disko skardos. Aušinimas jau yra. Sutvirtinome pagrindinį stabdžių cilindriuką, kad kuo daugiau kojų jėgos perduotų pedalui, o ne skardai, kuri deformuojasi. Aišku, priekyje sumontavome spliterį, kad didėtų prispaudimo jėga. Jį braižėm popieriuje, matavome, o tik tada pjovėme su staklėmis. Važiavimų metu stebime jo deformacijas ir viską registruojam brėžiniuose. Taip tiksliai žinom, kokius pakeitimus dar reikėtų atlikti“, – detales demonstruoja „Race VGTU“ komandos vadovas ir pilotas.
Trečiajam „Autoplius.lt Fast Lap“ etapui komanda ruošia įspūdingo dydžio galinį oro aptaką, tačiau laboratorijoje dar turi gimti idealūs laikikliai jam. Vienetines plienines detales jie kuria kompiuterinėmis dizaino programomis, brėžinius pagamina iš popieriaus arba trimačiu spausdintuvu. Vėliau viskas keliauja į partnerių „Inspektras“ dirbtuves, kur gimsta vienintelė tokia pasaulyje detalė.
Goodlife photography nuotr.
Į Basanavičiaus gatvėje esantį vidinį Transporto inžinerijos fakulteto kiemą pasikviečia šio sezono „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių debiutininkų „Race VGTU“ įkūrėjas Vidmantas Pociūnas. Kieme stovi puikios techninės būklės „Ford Sierra“, bet einame toliau. Pakilus garažo vartams, pasitinka dvi „Miatos“ ir vienas „kitcaras“. Aplinka primena startuolio dirbtuvių ir senosios mokyklos garažo hibridą: oras salstelėjęs nuo tepalų ir benzino, bet aplink – lazeriai, trimačiai spausdintuvai ir kita įranga. Oficialiai tai vadinama fakulteto laboratorija. Visa įranga čia atsirado gerokai seniau ir naudojama VGTU auklėtinių studijoms. Tačiau, kaip pasakoja Vidmantas, šiemet laboratorija įgavo naują paskirtį.
„Metų pradžioje nusipirkau jau šiek tek modifikuotą „Mazda MX-5”. Tada pagalvojau, kad tai galėtų būti puikus bandymų objektas studentams. Mūsų fakulteto studentai gali spręsti realias sportinio automobilio problemas, kurti aerodinaminius ir kitus techninius sprendimus bei ruoštis visoms šio sezono „Autoplius.lt Fast Lap“ greičiausio rato „Time Attack“ lenktynėms. Taip ir prasidėjo „Race VGTU“ projektas“, – apie pradžią kalba magistrantas.
Šiuo metu komandoje yra 5 nariai, tačiau įvairioms užduotims epizodiškai prisijungia ir kiti studentai. Jie kuria automobilio dizainą, fotografuoja ir daro kitus dalykus pagal savo specialybes.
Vienetinės detalės
„Sex, Drugs and Rock and Roll“ lipdukai automobilio prietaisų skydelyje gali reikšti gana laisvą požiūrį į sportinio automobilio konstravimą. Tačiau viskas čia orientuota į tikslą – pavyzdingai atitikti techninius lenktyninio automobilio reikalavimus.
„Automobilis jau turėjo reguliuojamą pakabą ir papildomus sustiprinimus viršuje ir apačioje. Toliau tobulinom patys, nes norime atitikti visus techninius reikalavimus. Įsigijom surenkamus lankus, persibraižėm ir užsisakėm specialius paruošimus. Tik tuomet juos virinome ir montavome. Vėliau montavom sportines sėdynes. Užtrukom ilgai, nes diegėm savo inžinerinius sprendimus bei derinomės su technine komisija. Dabar turime labai nestandartinį rezultatą – sėdynės tvirtintos prie grindų privirintu specialiu postamentu ir prisukamos iš dugno pusės. Sėdėsena gavosi tobula! Pačią pirmą lenktynių dieną gavome techninės komisijos lipduką, o automobilis dar turi LASF C kategorijos sportinį pasą“, – labai struktūruotai kalba Vidmantas.
Vėliau pasakojimas pasisuka kiek įdomesne linkme. Studentai tokius įprastus sprendimus kaip papildomas stabdžių aušinimas ir aerodinamika kuria nuosekliai ir matuodami kiekvieną smulkiausią detalę.
„Vienas sumanus studentas įdarbino trimatį spausdintuvą ir paruošė oro paėmimo difuzorių priekiniame buferyje. Vėliau išvedžiojo oro kanalus ir prijungė prie apsauginės disko skardos. Aušinimas jau yra. Sutvirtinome pagrindinį stabdžių cilindriuką, kad kuo daugiau kojų jėgos perduotų pedalui, o ne skardai, kuri deformuojasi. Aišku, priekyje sumontavome spliterį, kad didėtų prispaudimo jėga. Jį braižėm popieriuje, matavome, o tik tada pjovėme su staklėmis. Važiavimų metu stebime jo deformacijas ir viską registruojam brėžiniuose. Taip tiksliai žinom, kokius pakeitimus dar reikėtų atlikti“, – detales demonstruoja „Race VGTU“ komandos vadovas ir pilotas.
Trečiajam „Autoplius.lt Fast Lap“ etapui komanda ruošia įspūdingo dydžio galinį oro aptaką, tačiau laboratorijoje dar turi gimti idealūs laikikliai jam. Vienetines plienines detales jie kuria kompiuterinėmis dizaino programomis, brėžinius pagamina iš popieriaus arba trimačiu spausdintuvu. Vėliau viskas keliauja į partnerių „Inspektras“ dirbtuves, kur gimsta vienintelė tokia pasaulyje detalė.
Goodlife photography nuotr.