Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Profesinio socialinio tinklo ekspertė atskleidė, kaip atrodo sėkmingas LinkedIn vartotojo profilis

2019-04-17
Profesinio socialinio tinklo ekspertė atskleidė, kaip atrodo sėkmingas LinkedIn vartotojo profilis
Profesiniai tinklai padeda lengviau užmegzti pokalbį, pakviesti prisijungti prie projektų, tapti nevyriausybinių organizacijų nariais, tačiau šios galimybės atsiveria tik aktyviems, žingeidiems ir besidomintiems tuo, kas vyksta aplink – nykus ir apleistas „virtualusis aš“ gali likti nepastebėtas.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Verslo vadybos fakulteto Verslo technologijų ir verslininkystės katedros dėstytojos dr. Jolantos Sabaitytės Elektroninių medijų vadybos studijų paskaitoje viešėjo LinkedIn profesinio tinklo ekspertė Kotryna Kurt, kuri studentams pasakojo, kodėl svarbu rūpintis savo virtualiu profiliu bei suprasti, kas yra on-line reputacija.
„Viskas, ką apie jus sužinos kiti iš jūsų profilyje pateiktos informacijos – kuriamų įrašų, nuotraukų – lems požiūrį į jus, kaip į asmenybę bei darbo rinkos dalyvį. Dėl to yra labai svarbu kontroliuoti turinį, kuriuo dalinamasi. Visų pirma, reikėtų padaryti esamo profilio auditą, galbūt atsisakyti buvusių įrašų, papildyti trūkstamą informaciją bei atsakingai dalintis nauju turiniu“, – sako K. Kurt.
Jos teigimu, svarbu yra kurti savo istoriją, būti tos istorijos pasakotoju, suformuoti tokį įvaizdį, kokiu jūs norite, kad kiti žmonės jus įsivaizduotų ir matytų. Tačiau, akcentuoja ji, kartu ir nereikėtų peržengti ribos tarp to, kas esate ir to, kuo iš tiesų nepasižymite. „Naudinga yra paprašyti draugų ar universiteto grupės kolegų panaršyti internete ir papasakoti, kokiu jus įsivaizduotų vien iš to turinio, kuris ten pateikiamas, atsiribojant nuo to, ką apie jus žino. Tada lengviau pagalvoti, ar toks virtualus aš man priimtinas? Kaip galima būtų šią situaciją pakeisti, kuo papildyti, ko atsisakyti? Atminkite, kad jūsų profilyje lankysis žmonės, kurie galimai nėra matę jūsų gyvai ir įspūdį susidarys vien nagrinėdami pateiktą informaciją“, – akcentuoja LinkedIn profesinio tinklo ekspertė.
Tačiau kada gi reikia pradėti rūpintis savo virtualiu profiliu? Kotryna pataria – tai daryti reikėtų jau nuo pirmųjų studijų dienų arba kuomet sulaukiate 18 metų ir baigiate mokyklą. O prieš tai pagrindinė užduotis – neapteršti savo „virtualiojo aš“. Pasak jos, tinkamas aktyvumas socialiniuose tinkluose atsipirks įdomių pažinčių, naudingų kontaktų pavidalu. Netinkamas aktyvumas atneš žalos – praleistos galimybės, nepradėti pokalbiai ir nepateikti įdomūs darbo pasiūlymai, jau nekalbant apie neigiamą įtaką reputacijai.
Koks yra sėkmingas LinkedIn vartotojo profilis? Anot ekspertės, tai toks profilis, kuris yra sutvarkytas, pakankamai informatyvus – tiek profesiniu, tiek asmeninių savybių požiūriu. „Sutvarkytas profilis atskleidžia svarbias asmenines vartotojo savybes per jo aprašą, nuotraukas ir kitą kuriamą turinį. Galimybėmis galime pasinaudoti tik tada, kai užpildome visus profilio laukus, žinome, kaip tai padaryti geriausiai, aktyviai dalyvaujame diskusijose. Būtent į tokius profilius orientuojasi tiek darbdaviai, tiek kiti vartotojai. Žmonės nesilanko profiliuose, kurie yra apleisti ir kurių nesimato“, – akcentuoja K. Kurt.
Tačiau būnant aktyviu socialiniuose tinkluose svarbu paisyti ir tam tikrų principų. K. Kurt išskiria 3 pagrindines klaidas, kurias daro nepatyrę vartotojai: „Visų pirma, tai – netinkamo turinio kūrimas. Dažnai yra kuriami asmeninio pobūdžio įrašai, kurie yra labiau skirti Facebook socialinio tinklo platformai ir turi mažai profesinio pobūdžio pridėtinės vertės. LinkedIn tinklas – ne vieta asmeninėm nuotraukom. Kita klaida – apleistas ir nesutvarkytas profilis. Tokie profiliai neatneša naudos nei pačiam vartotojui, nei kitiems besilankantiems šioje erdvėje. Trečioji klaida – įrašų kūrimas skirtingomis kalbomis, nes tai apsunkina komunikaciją su prisijungiančia auditorija. Reikėtų apsispręsti kokia viena kalba vis tik bus patogiausia bendrauti“.
Komunikuojant profesiniame tinkle svarbu laiku pastebėti tam tikras šio tinklo tendencijas. „Atkreipiant dėmesį į praėjusių metų tendencijas, pastebėta, kad itin populiarus turinys buvo video įrašai. Tačiau pakoregavus tinklo algoritmus 2019 m. vaizdo įrašų sklaida tapo kur kas mažesnė, todėl kai kurie kūrėjai persiorientavo į kito formato turinį. Prieš kelis mėnesius LinkedIn paskelbė apie naujos funkcijos paleidimą – LinkedIn live. Pirmiausia ji bus pasiekiama didžiausiems turinio kūrėjams, vėliau – prieinama visiems. Ši funkcija suteiks galimybę palaikyti pokalbį su didele auditorijos dalimi tuo pačiu metu ir atsakinėti į žmonių klausimus. Tai padės pasiekti dar didesnes auditorijas, sukurti glaudesnį ryšį bendraujant“, – pasakoja ekspertė.
Šiuo metu taip pat aktualia tendencija tampa patarimų dalijimas. Žmones seka vienus ar kitus profilius dėl galimybės tobulėti, įgauti su profesine veikla susijusių naujų žinių, todėl patarimai tampa tinkama informacijos perdavimo forma, įtraukianti į diskusiją. „Sukuriant artimesnį ir glaudesnį ryšį su vartotojais, turinio kūrėjai dažnai naudoja savo atvaizdą ar balsą – žmonės nori matyti, girdėti iš ko gauna informaciją, tokie sprendimai leidžia įnešti emocijų į virtualų bendravimą“, – sako K. Kurt.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Verslo vadybos fakulteto Verslo technologijų ir verslininkystės katedros dėstytojos dr. Jolantos Sabaitytės Elektroninių medijų vadybos studijų paskaitoje viešėjo LinkedIn profesinio tinklo ekspertė Kotryna Kurt, kuri studentams pasakojo, kodėl svarbu rūpintis savo virtualiu profiliu bei suprasti, kas yra on-line reputacija.
„Viskas, ką apie jus sužinos kiti iš jūsų profilyje pateiktos informacijos – kuriamų įrašų, nuotraukų – lems požiūrį į jus, kaip į asmenybę bei darbo rinkos dalyvį. Dėl to yra labai svarbu kontroliuoti turinį, kuriuo dalinamasi. Visų pirma, reikėtų padaryti esamo profilio auditą, galbūt atsisakyti buvusių įrašų, papildyti trūkstamą informaciją bei atsakingai dalintis nauju turiniu“, – sako K. Kurt.

Jos teigimu, svarbu yra kurti savo istoriją, būti tos istorijos pasakotoju, suformuoti tokį įvaizdį, kokiu jūs norite, kad kiti žmonės jus įsivaizduotų ir matytų. Tačiau, akcentuoja ji, kartu ir nereikėtų peržengti ribos tarp to, kas esate ir to, kuo iš tiesų nepasižymite. „Naudinga yra paprašyti draugų ar universiteto grupės kolegų panaršyti internete ir papasakoti, kokiu jus įsivaizduotų vien iš to turinio, kuris ten pateikiamas, atsiribojant nuo to, ką apie jus žino. Tada lengviau pagalvoti, ar toks virtualus aš man priimtinas? Kaip galima būtų šią situaciją pakeisti, kuo papildyti, ko atsisakyti? Atminkite, kad jūsų profilyje lankysis žmonės, kurie galimai nėra matę jūsų gyvai ir įspūdį susidarys vien nagrinėdami pateiktą informaciją“, – akcentuoja LinkedIn profesinio tinklo ekspertė.
Tačiau kada gi reikia pradėti rūpintis savo virtualiu profiliu? Kotryna pataria – tai daryti reikėtų jau nuo pirmųjų studijų dienų arba kuomet sulaukiate 18 metų ir baigiate mokyklą. O prieš tai pagrindinė užduotis – neapteršti savo „virtualiojo aš“. Pasak jos, tinkamas aktyvumas socialiniuose tinkluose atsipirks įdomių pažinčių, naudingų kontaktų pavidalu. Netinkamas aktyvumas atneš žalos – praleistos galimybės, nepradėti pokalbiai ir nepateikti įdomūs darbo pasiūlymai, jau nekalbant apie neigiamą įtaką reputacijai.
Koks yra sėkmingas LinkedIn vartotojo profilis? Anot ekspertės, tai toks profilis, kuris yra sutvarkytas, pakankamai informatyvus – tiek profesiniu, tiek asmeninių savybių požiūriu. „Sutvarkytas profilis atskleidžia svarbias asmenines vartotojo savybes per jo aprašą, nuotraukas ir kitą kuriamą turinį. Galimybėmis galime pasinaudoti tik tada, kai užpildome visus profilio laukus, žinome, kaip tai padaryti geriausiai, aktyviai dalyvaujame diskusijose. Būtent į tokius profilius orientuojasi tiek darbdaviai, tiek kiti vartotojai. Žmonės nesilanko profiliuose, kurie yra apleisti ir kurių nesimato“, – akcentuoja K. Kurt.
Tačiau būnant aktyviu socialiniuose tinkluose svarbu paisyti ir tam tikrų principų. K. Kurt išskiria 3 pagrindines klaidas, kurias daro nepatyrę vartotojai: „Visų pirma, tai – netinkamo turinio kūrimas. Dažnai yra kuriami asmeninio pobūdžio įrašai, kurie yra labiau skirti Facebook socialinio tinklo platformai ir turi mažai profesinio pobūdžio pridėtinės vertės. LinkedIn tinklas – ne vieta asmeninėm nuotraukom. Kita klaida – apleistas ir nesutvarkytas profilis. Tokie profiliai neatneša naudos nei pačiam vartotojui, nei kitiems besilankantiems šioje erdvėje. Trečioji klaida – įrašų kūrimas skirtingomis kalbomis, nes tai apsunkina komunikaciją su prisijungiančia auditorija. Reikėtų apsispręsti kokia viena kalba vis tik bus patogiausia bendrauti“.
Komunikuojant profesiniame tinkle svarbu laiku pastebėti tam tikras šio tinklo tendencijas. „Atkreipiant dėmesį į praėjusių metų tendencijas, pastebėta, kad itin populiarus turinys buvo video įrašai. Tačiau pakoregavus tinklo algoritmus 2019 m. vaizdo įrašų sklaida tapo kur kas mažesnė, todėl kai kurie kūrėjai persiorientavo į kito formato turinį. Prieš kelis mėnesius LinkedIn paskelbė apie naujos funkcijos paleidimą – LinkedIn live. Pirmiausia ji bus pasiekiama didžiausiems turinio kūrėjams, vėliau – prieinama visiems. Ši funkcija suteiks galimybę palaikyti pokalbį su didele auditorijos dalimi tuo pačiu metu ir atsakinėti į žmonių klausimus. Tai padės pasiekti dar didesnes auditorijas, sukurti glaudesnį ryšį bendraujant“, – pasakoja ekspertė.
Šiuo metu taip pat aktualia tendencija tampa patarimų dalijimas. Žmones seka vienus ar kitus profilius dėl galimybės tobulėti, įgauti su profesine veikla susijusių naujų žinių, todėl patarimai tampa tinkama informacijos perdavimo forma, įtraukianti į diskusiją. „Sukuriant artimesnį ir glaudesnį ryšį su vartotojais, turinio kūrėjai dažnai naudoja savo atvaizdą ar balsą – žmonės nori matyti, girdėti iš ko gauna informaciją, tokie sprendimai leidžia įnešti emocijų į virtualų bendravimą“, – sako K. Kurt.