Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Prasidėjo nauja „Ateities inžinerijos“ sesija

2018-06-27
Prasidėjo nauja „Ateities inžinerijos“ sesija
Birželio 25 d. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) vyko ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ naujų neakivaizdinių ugdymo programų pradžios renginys.
Platforma „Ateities inžinerija“, dalyvaudama Lietuvos mokslų akademijos projekte „Nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtra ir įgyvendinimas“, nuo 2017 m. rudens siūlė nemokamus vaizdo kursus, metodines priemones, interneto prieigą prie profesionalių IT įrankių ir nuotolines konsultacijas Lietuvos mokyklų vyresniųjų klasių mokiniams, norintiems atlikti savarankiškus kūrybinius projektinius darbus ar tiesiog pasitobulinti šiuolaikinės inžinerijos, technologijų, vadybos ir susijusiose srityse, taip pat ir jų mokytojams, norintiems paįvairinti savo dėstomo dalyko pamokas.
Projekto „Ateities inžinerija“ koordinatoriaus dr. Henriko Mykolaičio teigimu, 2017–2018 mokslo metais mokiniams buvo siūloma padirbėti 10 tematikų – nuo „Android“ įrenginių programavimo ir finansų inžinerijos iki robotikos, gyvenamosios aplinkos tyrimo ir naujų gaminių kūrimo. „Pirmųjų metų rezultatai džiugina: platformos ištekliais naudojasi daugiau nei 500 mokinių ir mokytojų, o 2018 m. gegužės pabaigoje mokiniai iš 20 Lietuvos mokyklų pristatė 60 savo atliktų projektinių darbų, kurie jiems gali tapti realiu žingsniu į šiuolaikinių inovacijų kūrimo pasaulį“, – sako H. Mykolaitis.

Anot jo, naujaisiais mokslo metais ši „Ateities inžinerijos“ platformos veikla bus ne tik tęsiama, bet ir plečiama: „Šiuo metu, įsitraukę į Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro vykdomą projektą „Neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) paslaugų plėtra“, parengėme dar 10 naujų NVŠ neakivaizdinių programų sumanios specializacijos, inžinerijos ir technologijų srityse: nuo medijų ir biomedicinos inžinerijos iki metalų liejimo, energetikos ir kitų išmaniųjų šiuolaikinių technologijų“.
Šiose programose dalyvausiančios 20 mokinių grupės nuo šių metų birželio iki kitų metų kovo mėnesio 12 dienų dirbs sesijomis kūrybinėse dirbtuvėse, o laiku tarp sesijų – namie konsultuojami nuotoline forma. Savo darbo rezultatus dalyviai galės pasiimti į mokyklas ir toliau tęsti pradėtą kūrybinę veiklą.
Pirmosios NVŠ sesijos atidaryme VGTU dalyvavo 170 mokinių bei 40 mokytojų iš 28 mokyklų, taip pat 30 VGTU lektorių ir svečiai – Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis ir LMNŠC direktoriaus pavaduotoja Gitana Viganauskienė.
Pirmosios sesijos, kuri truks visą savaitę, metu dalyviai dirbs kūrybinėse dirbtuvėse 4 universiteto rūmuose, vyks į pažintines ekskursijas į gamybos įmones ir technologinių paslaugų centrus. Grįžę namo dalyviai, konsultuojami VGTU lektorių, tęs kūrybinę veiklą – atliks savarankiškus darbus. Antroji programų 3 dienų sesija numatoma 2018 m. spalio–lapkričio mėn., trečioji 3 dienų sesija – 2019 m. sausio–vasario mėn., o baigiamasis renginys – 2019 m. vasario mėnesį.
Projekto vadovas – VGTU Studijų prorektorius prof. dr. Romualdas Kliukas, koordinatorius – dr. H. Mykolaitis.
Platforma „Ateities inžinerija“, dalyvaudama Lietuvos mokslų akademijos projekte „Nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtra ir įgyvendinimas“, nuo 2017 m. rudens siūlė nemokamus vaizdo kursus, metodines priemones, interneto prieigą prie profesionalių IT įrankių ir nuotolines konsultacijas Lietuvos mokyklų vyresniųjų klasių mokiniams, norintiems atlikti savarankiškus kūrybinius projektinius darbus ar tiesiog pasitobulinti šiuolaikinės inžinerijos, technologijų, vadybos ir susijusiose srityse, taip pat ir jų mokytojams, norintiems paįvairinti savo dėstomo dalyko pamokas.
Projekto „Ateities inžinerija“ koordinatoriaus dr. Henriko Mykolaičio teigimu, 2017–2018 mokslo metais mokiniams buvo siūloma padirbėti 10 tematikų – nuo „Android“ įrenginių programavimo ir finansų inžinerijos iki robotikos, gyvenamosios aplinkos tyrimo ir naujų gaminių kūrimo. „Pirmųjų metų rezultatai džiugina: platformos ištekliais naudojasi daugiau nei 500 mokinių ir mokytojų, o 2018 m. gegužės pabaigoje mokiniai iš 20 Lietuvos mokyklų pristatė 60 savo atliktų projektinių darbų, kurie jiems gali tapti realiu žingsniu į šiuolaikinių inovacijų kūrimo pasaulį“, – sako H. Mykolaitis.

Anot jo, naujaisiais mokslo metais ši „Ateities inžinerijos“ platformos veikla bus ne tik tęsiama, bet ir plečiama: „Šiuo metu, įsitraukę į Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro vykdomą projektą „Neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) paslaugų plėtra“, parengėme dar 10 naujų NVŠ neakivaizdinių programų sumanios specializacijos, inžinerijos ir technologijų srityse: nuo medijų ir biomedicinos inžinerijos iki metalų liejimo, energetikos ir kitų išmaniųjų šiuolaikinių technologijų“.
Šiose programose dalyvausiančios 20 mokinių grupės nuo šių metų birželio iki kitų metų kovo mėnesio 12 dienų dirbs sesijomis kūrybinėse dirbtuvėse, o laiku tarp sesijų – namie konsultuojami nuotoline forma. Savo darbo rezultatus dalyviai galės pasiimti į mokyklas ir toliau tęsti pradėtą kūrybinę veiklą.
Pirmosios NVŠ sesijos atidaryme VGTU dalyvavo 170 mokinių bei 40 mokytojų iš 28 mokyklų, taip pat 30 VGTU lektorių ir svečiai – Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis ir LMNŠC direktoriaus pavaduotoja Gitana Viganauskienė.
Pirmosios sesijos, kuri truks visą savaitę, metu dalyviai dirbs kūrybinėse dirbtuvėse 4 universiteto rūmuose, vyks į pažintines ekskursijas į gamybos įmones ir technologinių paslaugų centrus. Grįžę namo dalyviai, konsultuojami VGTU lektorių, tęs kūrybinę veiklą – atliks savarankiškus darbus. Antroji programų 3 dienų sesija numatoma 2018 m. spalio–lapkričio mėn., trečioji 3 dienų sesija – 2019 m. sausio–vasario mėn., o baigiamasis renginys – 2019 m. vasario mėnesį.
Projekto vadovas – VGTU Studijų prorektorius prof. dr. Romualdas Kliukas, koordinatorius – dr. H. Mykolaitis.