Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Nauja daktaro disertacija
.png)
2025-03-14
Nauja daktaro disertacija
VILNIUS TECH didžiuojasi savo doktorantų disertacijomis, todėl VILNIUS TECH Biblioteka kviečia sekti skelbiamas naujas apgintas disertacijas. Šiandien pristatoma disertacija „Geležinkelio transporto sukeliamą triukšmą mažinančių sienučių parametrų tyrimas“, kurią parengė doktorantė Aja Tumavičė. Disertacija rengta 2013–2025 metais Vilniaus Gedimino technikos universitete, vadovas – prof. dr. Alfredas Laurinavičius.
Disertacija ginama viešame Statybos inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2025 m. kovo 14 d. 10 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aula Doctoralis posėdžių salėje.
Siekiant užtikrinti tvarią geležinkelių transporto plėtrą, būtina sumažinti riedmenų skleidžiamą triukšmą. Žemos triukšmo mažinimo sienutės, veiksmingai slopinančios rato ir bėgio sąveikoje kylantį riedėjimo triukšmą, gali būti tinkama priemonė triukšmui mažinti geležinkelių keliuose, kuriuose riedmenų važiavimo greitis neviršija 250 km/h. Tačiau, siekiant padidinti jų veiksmingumą, tokias sienutes reikėtų taikyti esant tam tikroms sąlygoms bei tinkamai parinkti jų techninius parametrus. Disertacijos tikslas siekiant sumažinti riedėjimo skleidžiamo triukšmo poveikį aplinkai, pateikti rekomendacijas žemoms triukšmo mažinimo sienutėms taikyti tiesiuose geležinkelių bėgių kelio ruožuose bei žemos triukšmo mažinimo sienutės parinkimo algoritmą. Darbe sprendžiami keli pagrindiniai uždaviniai: triukšmo sienučių įneštinio silpninimo nustatymas atliekant eksperimentą ir riedmenų, judančių skirtingais važiavimo greičiais, skleidžiamo triukšmo mažinimo skirtingo aukščio triukšmo sienučių veiksmingumo palyginimas modeliuojant. Disertaciją sudaro įvadas, trys skyriai, išvados, literatūros sąrašas ir keturi priedai. Įvade pristatoma tyrimo problema, aprašomas darbo aktualumas ir tyrimų objektas, darbo tikslas ir uždaviniai, tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė ir ginamieji teiginiai, pateikiama disertacijos struktūra. Pirmame skyriuje atliekama literatūros analizė. Aprašyti rato ir bėgio sąveikos sukeliamo triukšmo mechanizmas bei modeliai, išnagrinėtas geležinkelių bėgių kelio skleidžiamo triukšmo teisinis reglamentavimas, aptarti moksliniai tyrimai geležinkelių bėgių kelio skleidžiamo triukšmo mažinimo tematika. Remiantis užsienio šalių patirtimi bei įvertinus Lietuvos sąlygas, sudarytas žemos triukšmo mažinimo sienutės taikymo modelis. Antrame skyriuje atlikta riedmenų važiavimo greičio ir geležinkelių skleidžiamo triukšmo lygio koreliacijos analizė, parengtas eksperimentinio tyrimo planas ir metodikos. Trečiame skyriuje atliktas triukšmo mažinimo priemonių veiksmingumo įvertinimas daugiakriteriu metodu. Siekiant nustatyti įvairaus aukščio bei ilgio triukšmo mažinimo sienučių veiksmingumą, atlikti eksperimentiniai triukšmo mažinimo sienutės įneštinio silpninimo lauko sąlygomis bei skaitinio modeliavimo CadnaA paketo programa tyrimai. Atlikta statistinė žemų triukšmo mažinimo sienučių parametrų, darančių įtaką įneštinio silpninimo vertėms, analizė. Disertacijos tema paskelbti 7 straipsniai: 2 mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Web of Science duomenų bazę, 1 recenzuojamame mokslo žurnale, 1 tarptautinės konferencijos medžiagoje, referuojamoje Web of Science duomenų bazėje, bei 3 kituose tarptautinių ir respublikinės konferencijų leidiniuose.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.
Disertacija ginama viešame Statybos inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2025 m. kovo 14 d. 10 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aula Doctoralis posėdžių salėje.
Siekiant užtikrinti tvarią geležinkelių transporto plėtrą, būtina sumažinti riedmenų skleidžiamą triukšmą. Žemos triukšmo mažinimo sienutės, veiksmingai slopinančios rato ir bėgio sąveikoje kylantį riedėjimo triukšmą, gali būti tinkama priemonė triukšmui mažinti geležinkelių keliuose, kuriuose riedmenų važiavimo greitis neviršija 250 km/h. Tačiau, siekiant padidinti jų veiksmingumą, tokias sienutes reikėtų taikyti esant tam tikroms sąlygoms bei tinkamai parinkti jų techninius parametrus. Disertacijos tikslas siekiant sumažinti riedėjimo skleidžiamo triukšmo poveikį aplinkai, pateikti rekomendacijas žemoms triukšmo mažinimo sienutėms taikyti tiesiuose geležinkelių bėgių kelio ruožuose bei žemos triukšmo mažinimo sienutės parinkimo algoritmą. Darbe sprendžiami keli pagrindiniai uždaviniai: triukšmo sienučių įneštinio silpninimo nustatymas atliekant eksperimentą ir riedmenų, judančių skirtingais važiavimo greičiais, skleidžiamo triukšmo mažinimo skirtingo aukščio triukšmo sienučių veiksmingumo palyginimas modeliuojant. Disertaciją sudaro įvadas, trys skyriai, išvados, literatūros sąrašas ir keturi priedai. Įvade pristatoma tyrimo problema, aprašomas darbo aktualumas ir tyrimų objektas, darbo tikslas ir uždaviniai, tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė ir ginamieji teiginiai, pateikiama disertacijos struktūra. Pirmame skyriuje atliekama literatūros analizė. Aprašyti rato ir bėgio sąveikos sukeliamo triukšmo mechanizmas bei modeliai, išnagrinėtas geležinkelių bėgių kelio skleidžiamo triukšmo teisinis reglamentavimas, aptarti moksliniai tyrimai geležinkelių bėgių kelio skleidžiamo triukšmo mažinimo tematika. Remiantis užsienio šalių patirtimi bei įvertinus Lietuvos sąlygas, sudarytas žemos triukšmo mažinimo sienutės taikymo modelis. Antrame skyriuje atlikta riedmenų važiavimo greičio ir geležinkelių skleidžiamo triukšmo lygio koreliacijos analizė, parengtas eksperimentinio tyrimo planas ir metodikos. Trečiame skyriuje atliktas triukšmo mažinimo priemonių veiksmingumo įvertinimas daugiakriteriu metodu. Siekiant nustatyti įvairaus aukščio bei ilgio triukšmo mažinimo sienučių veiksmingumą, atlikti eksperimentiniai triukšmo mažinimo sienutės įneštinio silpninimo lauko sąlygomis bei skaitinio modeliavimo CadnaA paketo programa tyrimai. Atlikta statistinė žemų triukšmo mažinimo sienučių parametrų, darančių įtaką įneštinio silpninimo vertėms, analizė. Disertacijos tema paskelbti 7 straipsniai: 2 mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Web of Science duomenų bazę, 1 recenzuojamame mokslo žurnale, 1 tarptautinės konferencijos medžiagoje, referuojamoje Web of Science duomenų bazėje, bei 3 kituose tarptautinių ir respublikinės konferencijų leidiniuose.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.