Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Lyderystė ir sėkmė Startuolio komandos formavime

2017-12-11
Lyderystė ir sėkmė Startuolio komandos formavime
Gruodžio 4 d. „Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parko“ inovacijų vadybininkas-konsultantas Laurynas Braškus skaitė paskaitą tema „Startuolių komandos formavimas ir lyderystė". Paskaitą moderavo Lidija Kraujalienė, Verslo technologijų ir verslininkystės katedros lektorė (Verslo vadybos fakultetas).
Paskaita buvo organizuota studentams, studijuojantiems „Startuolių kūrimo", „Projektų rengimo ir vertinimo" dalykus bei kitiems svečiams.
Pirmieji ir svarbiausi veiksniai formuojant startuolį yra tinkami komandos nariai. Paprastai šis procesas prasideda nuo lyderių, kurie stipriai tiki idėja ir sugeba motyvuoti bei įkvėpti visą komandą „eiti paskui“. Komandų lyderiai turi gebėjimus ne tik įkvėpti, bet ir aiškiai perteikti viziją, misiją, strategines kryptis, todėl lyderių neklausiama “kodėl” dirbame tam tikrą darbą, tiesiog toks klausimas nekyla.
Laurynas minėjo, kad kuriant startuolį turi būti bent vienas komandos narys, turintis gerų gebėjimų pardavimuose, taip pat svarbūs nariai yra dizaineris, inžinierius, rinkodaros specialistas ir kt. Formuojant komandą, visi specialistai turėtų būti nukreipti ir pasiryžę parduoti idėją.
Verslo modeliai yra atrasti, todėl startuoliams L. Braškus siūlo nekurti naujų verslo modelių nuo pat pirmos startuolio susiformavimo dienos, o pasirinkti jau egzistuojantį, patikrintą ir tinkamą modelį verslo pradžiai.
Laurynas taip pat pristatė aukščiausiai vertinamus 2017 m. CEO, kurie yra lyderiai ir yra reitinguoti ne tik pagal finansinius rodiklius, todėl ESG reitingai tapo labai svarbūs Pablo ISLA (INDITEX), Martin SORRELL (WPP), Jensen HUANG (NVIDIA), Jacques ASCHENBROICH (VALEO), Bernard ARNAULT (LVMH), kurie šiemet įtraukti į TOP geriausiųjų sąrašą. Jų darbo sritys yra labai skirtingos: mados tinklai (mažmeninė prekyba), informacinės technologijos žaidimų kūrimui, tarptautinė reklama ir viešieji ryšiai, automobilių pramonė, daugiašaliai prabangos konglomeratai ir kt.
Įdomūs faktai yra tai, kad visi sėkmingi žmonės daug kartų klydo iki kol sulaukė sėkmės. L. Braškus paaiškino, kodėl startuoliai paprastai nepasiteisina per pirmuosius savo egzistavimo metus. Tai atsitinka dėl tokių priežasčių, kaip: 1) nepakankami rinkos tyrimai kliento indentifikavimui („nėra rinkos“); 2) sukurtas produktas ar paslauga nėra patikrinta su raliais klientais („išeik ir patikrink“); 3) startuoliai neparenkamai gerai pažįsta savo klientą („mano klientas yra visi“); 4) netinkamai parinkti startuolio komandos nariai.
Kaip tapti sėkmingam? Laurynas pateikė keletą įžvalgų: elkitės kitaip, būkite kūrybingi, pakeiskite gyvenimo vietą ir įgaukite patirties, nebijokite aiškinti ir tirti gyliau apie aplinką ir žmones, nes jūsų veiksmai gali pakeisti pasaulį! Paskaitos metu studentai taip pat gavo kelis įkvepiančių kalbų vaizdo įrašus.
Bet kokiu atveju, startuoliai yra skirti idėjoms, technologijoms, moksliniams tyrimams kurti ir išbandyti, kitaip tariant, išbandyti naujus veiksmus žmogaus problemoms spręsti. Pavyzdžiui, "Facebook" išsprendė komunikacijos problemą, "Google" - informacijos paieškos problemą, "Amazon" - nauja apsipirkimo patirtis ir t.t.
Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkas organizuoja jaunimo ugdymo projektą "FUTUREPRENEURS", kuriame jauni žmonės per 2 mėnesių mokymus gali išbandyti savo verslo idėjas. Būkite aktyvūs ir pasinaudokite nemokamomis galimybėmis, dalyvaukite minėtame projekte. Daugiau informacijos rasite šiuo adresu čia. Laurynas Braškus turi daugiau nei 10 metų patirties konsultuojant jaunimą, jų grupes ir startuolių komandas tokiais klausimais kaip: verslo modelių kūrimas, inovacijų modeliai, tyrimų ir produktų vystymas, finansavimo šaltiniai ir partnerystė su įvairiomis organizacijomis.
Pranešimo turinys skirtas pradedantiesiems kūrėjams, jauniesiems verslams „start-up“, idėjų įgyvendintojams, inovatoriams, mentoriams, entrepreneriams, ir tiesiog tiems, kurie domisi verslo kūrimu, projektų valdymu ir jų vertinimu.
Paskaita buvo organizuota studentams, studijuojantiems „Startuolių kūrimo", „Projektų rengimo ir vertinimo" dalykus bei kitiems svečiams.
Pirmieji ir svarbiausi veiksniai formuojant startuolį yra tinkami komandos nariai. Paprastai šis procesas prasideda nuo lyderių, kurie stipriai tiki idėja ir sugeba motyvuoti bei įkvėpti visą komandą „eiti paskui“. Komandų lyderiai turi gebėjimus ne tik įkvėpti, bet ir aiškiai perteikti viziją, misiją, strategines kryptis, todėl lyderių neklausiama “kodėl” dirbame tam tikrą darbą, tiesiog toks klausimas nekyla.
Laurynas minėjo, kad kuriant startuolį turi būti bent vienas komandos narys, turintis gerų gebėjimų pardavimuose, taip pat svarbūs nariai yra dizaineris, inžinierius, rinkodaros specialistas ir kt. Formuojant komandą, visi specialistai turėtų būti nukreipti ir pasiryžę parduoti idėją.
Verslo modeliai yra atrasti, todėl startuoliams L. Braškus siūlo nekurti naujų verslo modelių nuo pat pirmos startuolio susiformavimo dienos, o pasirinkti jau egzistuojantį, patikrintą ir tinkamą modelį verslo pradžiai.
Laurynas taip pat pristatė aukščiausiai vertinamus 2017 m. CEO, kurie yra lyderiai ir yra reitinguoti ne tik pagal finansinius rodiklius, todėl ESG reitingai tapo labai svarbūs Pablo ISLA (INDITEX), Martin SORRELL (WPP), Jensen HUANG (NVIDIA), Jacques ASCHENBROICH (VALEO), Bernard ARNAULT (LVMH), kurie šiemet įtraukti į TOP geriausiųjų sąrašą. Jų darbo sritys yra labai skirtingos: mados tinklai (mažmeninė prekyba), informacinės technologijos žaidimų kūrimui, tarptautinė reklama ir viešieji ryšiai, automobilių pramonė, daugiašaliai prabangos konglomeratai ir kt.
Įdomūs faktai yra tai, kad visi sėkmingi žmonės daug kartų klydo iki kol sulaukė sėkmės. L. Braškus paaiškino, kodėl startuoliai paprastai nepasiteisina per pirmuosius savo egzistavimo metus. Tai atsitinka dėl tokių priežasčių, kaip: 1) nepakankami rinkos tyrimai kliento indentifikavimui („nėra rinkos“); 2) sukurtas produktas ar paslauga nėra patikrinta su raliais klientais („išeik ir patikrink“); 3) startuoliai neparenkamai gerai pažįsta savo klientą („mano klientas yra visi“); 4) netinkamai parinkti startuolio komandos nariai.
Kaip tapti sėkmingam? Laurynas pateikė keletą įžvalgų: elkitės kitaip, būkite kūrybingi, pakeiskite gyvenimo vietą ir įgaukite patirties, nebijokite aiškinti ir tirti gyliau apie aplinką ir žmones, nes jūsų veiksmai gali pakeisti pasaulį! Paskaitos metu studentai taip pat gavo kelis įkvepiančių kalbų vaizdo įrašus.
Bet kokiu atveju, startuoliai yra skirti idėjoms, technologijoms, moksliniams tyrimams kurti ir išbandyti, kitaip tariant, išbandyti naujus veiksmus žmogaus problemoms spręsti. Pavyzdžiui, "Facebook" išsprendė komunikacijos problemą, "Google" - informacijos paieškos problemą, "Amazon" - nauja apsipirkimo patirtis ir t.t.
Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkas organizuoja jaunimo ugdymo projektą "FUTUREPRENEURS", kuriame jauni žmonės per 2 mėnesių mokymus gali išbandyti savo verslo idėjas. Būkite aktyvūs ir pasinaudokite nemokamomis galimybėmis, dalyvaukite minėtame projekte. Daugiau informacijos rasite šiuo adresu čia. Laurynas Braškus turi daugiau nei 10 metų patirties konsultuojant jaunimą, jų grupes ir startuolių komandas tokiais klausimais kaip: verslo modelių kūrimas, inovacijų modeliai, tyrimų ir produktų vystymas, finansavimo šaltiniai ir partnerystė su įvairiomis organizacijomis.
Pranešimo turinys skirtas pradedantiesiems kūrėjams, jauniesiems verslams „start-up“, idėjų įgyvendintojams, inovatoriams, mentoriams, entrepreneriams, ir tiesiog tiems, kurie domisi verslo kūrimu, projektų valdymu ir jų vertinimu.