Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Lietuviai gamins suskystintomis gamtinėmis dujomis varomą lokomotyvą

2017-10-11
Lietuviai gamins suskystintomis gamtinėmis dujomis varomą lokomotyvą
AB „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su kitais SGD klasterio nariais bei partneriais, tarp kurių yra ir Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU), spalio 10 d. pasirašė susitarimą dėl suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomo lokomotyvo gamybos pradžios. Vilniaus lokomotyvų remonto depe iškilmingai paskelbta pirmojo suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomo lokomotyvo gamybos pradžia. Pirmieji gamybos ir projektavimo darbai bus intensyviai vykdomi artimiausius 6 mėnesius.
Ceremonijoje dalyvavo ir projekto svarbą pažymėjo susisiekimo ministras Rokas Masiulis, energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas, AB „Lietuvos geležinkelių“, VGTU, krovos kompanijos „Bega“ bei SGD klasterio vadovai ir atstovai.
Susisiekimo ministras R. Masiulis pažymėjo, kad projektas jau dabar susilaukia užsienio rinkų dėmesio. „Malonu matyti, kad suskystintų gamtinių dujų plėtra Lietuvoje įgauna pagreitį. Lokomotyvas, varomas SGD ir elektrine baterija yra unikalus ir jau dabar šis projektas yra stebimas įvairių pasaulio rinkų. SGD plėtros projektuose dalyvauja ir universitetai, o tai rodo, kad mes galime kurti ir esame konkurencingi“, – ceremonijoje kalbėjo R. Masiulis.
Skaičiuojama, kad SGD varomo lokomotyvo kuro sąnaudos būtų iki 40 proc. mažesnės, o į aplinką išmetamo anglies dioksido kiekis – 25 proc. mažesnis. SGD nėra sieros, azoto oksidų, jas deginant nesusidaro kietosios dalelės, kurios tampa pagrindine smogo priežastimi.
Planuojama, kad lokomotyvas bus paruoštas eksploatuoti iki 2020 m. ir bus naudojamas manevruoti Klaipėdos jūrų uosto teritorijoje.