Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Laimėtas projektas studentų kritinio mąstymo ugdymui

2018-06-13
Laimėtas projektas studentų kritinio mąstymo ugdymui
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Edukacinių kompetencijų grupė laimėjo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos skelbtą konkursą pagal programą „Studijų ir mokslo plėtra“ ir pradėjo vykdyti projektą „Technologinių studijų srities studentų kritinio mąstymo ugdymas grindžiamas paritetiniais santykiais“.
Projekto metu siekiama kurti technologinių studijų srities studentų kritinio mąstymo ugdymo aukštojo mokslo metodiką, taikomą skirtingose edukacinėse aplinkose, studijų formose, akcentuojant studento ir dėstytojo paritetinius – pagarbius ir lygiaverčius – santykius.
Projektas yra aktualus savo veiklomis tiek studentams, tiek dėstytojams. Pirmiausia, vykdant kokybinį tyrimą (grupines diskusijas) siekiama išgirsti studentus. Tyrimo metu analizuojama esama situacija, atvejai apie kritinio mąstymo ugdymą studijų metu, studentų matymas, kaip galima tobulinti studijų procesą taikant kritinį mąstymą lavinančius studijų ir vertinimo metodus, jų projekcijas ir sąsajas su būsima profesine veikla ir pan. Rugsėjo ir spalio mėnesiais vyks aktyviosios projekto partnerio, studentų ir dėstytojų veiklos. Projekto partneriai iš savo praktinės patirties studentams pateiks spręsti sudėtingas technologines problemas, tuo siekdami parodyti, kokias bendrąsias ir dalykines (tarpkryptines) kompetencijas aktualu išsiugdyti studijų metu, aktualizuodami kritinio mąstymo gebėjimus profesinėje karjeroje. Kita aktyvi veikla – tai skirtingų fakultetų studentų ir dėstytojų mokymai (5 heterogeniškos grupės) apie kritinio mąstymo ugdymą įvairiomis mokymosi bendradarbiaujant formomis.
Projekto veiklomis tikimasi paskatinanti ir ugdyti studento vidinę motyvaciją tapti aktyviu, atsakingu bei lygiaverčiu studijų dalyviu, o dėstytojams pasiūlyti konkrečius įrankius, padėsiančius ugdyti studentų kritinį mąstymą studijų procese ir kitose edukacinėse veiklose.
Projekto pabaigoje lapkričio mėnesį vyks praktinis-mokslinis forumas VGTU ir kitų Lietuvos universitetų dėstytojams, dėstantiems technologinių studijų srities studentams.
Projekto metu siekiama kurti technologinių studijų srities studentų kritinio mąstymo ugdymo aukštojo mokslo metodiką, taikomą skirtingose edukacinėse aplinkose, studijų formose, akcentuojant studento ir dėstytojo paritetinius – pagarbius ir lygiaverčius – santykius.
Projektas yra aktualus savo veiklomis tiek studentams, tiek dėstytojams. Pirmiausia, vykdant kokybinį tyrimą (grupines diskusijas) siekiama išgirsti studentus. Tyrimo metu analizuojama esama situacija, atvejai apie kritinio mąstymo ugdymą studijų metu, studentų matymas, kaip galima tobulinti studijų procesą taikant kritinį mąstymą lavinančius studijų ir vertinimo metodus, jų projekcijas ir sąsajas su būsima profesine veikla ir pan. Rugsėjo ir spalio mėnesiais vyks aktyviosios projekto partnerio, studentų ir dėstytojų veiklos. Projekto partneriai iš savo praktinės patirties studentams pateiks spręsti sudėtingas technologines problemas, tuo siekdami parodyti, kokias bendrąsias ir dalykines (tarpkryptines) kompetencijas aktualu išsiugdyti studijų metu, aktualizuodami kritinio mąstymo gebėjimus profesinėje karjeroje. Kita aktyvi veikla – tai skirtingų fakultetų studentų ir dėstytojų mokymai (5 heterogeniškos grupės) apie kritinio mąstymo ugdymą įvairiomis mokymosi bendradarbiaujant formomis.
Projekto veiklomis tikimasi paskatinanti ir ugdyti studento vidinę motyvaciją tapti aktyviu, atsakingu bei lygiaverčiu studijų dalyviu, o dėstytojams pasiūlyti konkrečius įrankius, padėsiančius ugdyti studentų kritinį mąstymą studijų procese ir kitose edukacinėse veiklose.
Projekto pabaigoje lapkričio mėnesį vyks praktinis-mokslinis forumas VGTU ir kitų Lietuvos universitetų dėstytojams, dėstantiems technologinių studijų srities studentams.