Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Kraštovaizdžio architektų profesiniam tobulėjimui – atvira diskusija

2018-05-08
Kraštovaizdžio architektų profesiniam tobulėjimui – atvira diskusija
Architektūros universitete La Cambre Horta (Belgija) vyko atvira diskusija, skirta projekto EU-Land21: „Tarptautinis kraštovaizdžio architektų ugdymas” (Nr. 2016-1-LT01-KA203-0232019), kurį koordinuoja Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) ir vadovauja VGTU prof. Gintaras Stauskis, rezultatų aptarimui. Renginyje susirinko ekspertai ir studentai iš 11 skirtingų šalių, siekdami aptarti kraštovaizdžio architekto studijų ir profesinės praktikos ateitį.
Dalyvius pasveikino bei EU-Land21 pasiekimus pristatė Tarptautinės kraštovaizdžio architektų asociacijos IFLA-Europe prezidentas Tony Williams bei Kraštovaizdžio architektūros mokyklų Europos tarybos ECLAS prezidentas Simon Bell. Renginį moderavo buvęs IFLA-Europe prezidentas Fritz Auweck, sesijos pradžioje pabrėždamas strateginių partnerysčių bei inovatyvių gerųjų praktikų panaudojimo svarbą.
EU-Land21 projekto konsorciume susijungė universitetai iš Vengrijos, Lenkijos, Nyderlandų, Estijos, Lietuvos bei Tarptautinė kraštovaizdžio architektų federacija IFLA-Europe. Projekto vadovas prof. Gintaras Stauskis pristatė projekto tikslus, koncepciją bei pasiekimus. Rengiamos studijų programos modulius detaliai pristatė prof. Jeroen de Vries, Nyderlandų kraštovaizdžio architektūros mokyklų asociacijos atstovas.
Antroji renginio dalis buvo skirta detalesnėms diskusijoms. Jų metu aptarta panašių projektų vizija, iniciatyvos bei politinės priemonės švietimo ir profesinės praktikos srityse, galinčios integruoti projekto rezultatus į globalią kraštovaizdžio architektų ugdymo strategiją bei VGTU atstovų iniciatyva pradėti kurti bendrą Europos kraštovaizdžio architektų ugdymo erdvę.
Andreja Tutundzic (Belgrado universitetas, Kraštovaizdžio architektūros ir sodininkystės katedra) akcentavo tarptautiškumo svarbą studijose. Buvo pristatyta eilė iniciatyvų ir sėkmingų kraštovaizdžio architektūros projektų, praturtinančių ugdymo turinį. Karin Helms (Prancūzija) pristatė Europos kraštovaizdžio architektūros magistro programą, JK atstovas Nigel Thorne dalinosi patirtimi einant IFLA Europe profesinės praktikos viceprezidento pareigas. Ellen Fetzer (Vokietija) kalbėjo apie kraštovaizdžio demokratijos principus bei apie tarptautinio kvalifikacijos pripažinimo svarbą. Hermann Georg Gunnlaugsson (Islandija), IFLA-Europe profesinės praktikos viceprezidentas, susirinkusiems pristatė dabartinius ir būsimus profesinės kvalifikacijos pripažinimo iššūkius. Urszula Forczek Brataniec (Lenkija) pabrėžė komunikavimo ir gerosios patirties mainų svarbą, tuo tarpu Didier Vancutsem (Belgija) pristatė kraštovaizdžio architektų mokymo ir profesinės praktikos sistemą Belgijoje.
Trečioji renginio dalis suteikė galimybes dalyvaujančių studentų ir profesionalų diskusijoms Pasaulio kavinėje. Susirinkusieji diskutavo trimis klausimais: Kaip švietimas gali pagerinti jaunų kraštovaizdžio architektų įsidarbinimą? Kaip susieti švietimą ir tarptautinį jaunų kraštovaizdžio architektų mobilumą? Kaip mokymasis visą gyvenimą galėtų prisidėti prie darbuotojų mobilumo gerinimo?
Dalindamiesi idėjomis, bendradarbiaudami ir aktyviai diskutuodami renginio dalyviai išryškino kraštovaizdžio architektūros švietimo sritis, reikalaujančias peržiūros, atnaujinimo ir tobulinimo. Ypatingai didelis dėmesys buvo skiriamas poreikiui dalytis žiniomis tarp kraštovaizdžio architektų visoje Europoje, siekiant toliau plėtoti profesinę praktiką skirtingais aspektais.
Renginio organizatoriai dėkoja visiems dalyviams, kurie prisidėjo savo įžvalgomis kaip gerinti mokymąsi, įsidarbinimą ir darbo jėgos mobilumą kraštovaizdžio architektūroje.
Dalyvius pasveikino bei EU-Land21 pasiekimus pristatė Tarptautinės kraštovaizdžio architektų asociacijos IFLA-Europe prezidentas Tony Williams bei Kraštovaizdžio architektūros mokyklų Europos tarybos ECLAS prezidentas Simon Bell. Renginį moderavo buvęs IFLA-Europe prezidentas Fritz Auweck, sesijos pradžioje pabrėždamas strateginių partnerysčių bei inovatyvių gerųjų praktikų panaudojimo svarbą.
EU-Land21 projekto konsorciume susijungė universitetai iš Vengrijos, Lenkijos, Nyderlandų, Estijos, Lietuvos bei Tarptautinė kraštovaizdžio architektų federacija IFLA-Europe. Projekto vadovas prof. Gintaras Stauskis pristatė projekto tikslus, koncepciją bei pasiekimus. Rengiamos studijų programos modulius detaliai pristatė prof. Jeroen de Vries, Nyderlandų kraštovaizdžio architektūros mokyklų asociacijos atstovas.
Antroji renginio dalis buvo skirta detalesnėms diskusijoms. Jų metu aptarta panašių projektų vizija, iniciatyvos bei politinės priemonės švietimo ir profesinės praktikos srityse, galinčios integruoti projekto rezultatus į globalią kraštovaizdžio architektų ugdymo strategiją bei VGTU atstovų iniciatyva pradėti kurti bendrą Europos kraštovaizdžio architektų ugdymo erdvę.
Andreja Tutundzic (Belgrado universitetas, Kraštovaizdžio architektūros ir sodininkystės katedra) akcentavo tarptautiškumo svarbą studijose. Buvo pristatyta eilė iniciatyvų ir sėkmingų kraštovaizdžio architektūros projektų, praturtinančių ugdymo turinį. Karin Helms (Prancūzija) pristatė Europos kraštovaizdžio architektūros magistro programą, JK atstovas Nigel Thorne dalinosi patirtimi einant IFLA Europe profesinės praktikos viceprezidento pareigas. Ellen Fetzer (Vokietija) kalbėjo apie kraštovaizdžio demokratijos principus bei apie tarptautinio kvalifikacijos pripažinimo svarbą. Hermann Georg Gunnlaugsson (Islandija), IFLA-Europe profesinės praktikos viceprezidentas, susirinkusiems pristatė dabartinius ir būsimus profesinės kvalifikacijos pripažinimo iššūkius. Urszula Forczek Brataniec (Lenkija) pabrėžė komunikavimo ir gerosios patirties mainų svarbą, tuo tarpu Didier Vancutsem (Belgija) pristatė kraštovaizdžio architektų mokymo ir profesinės praktikos sistemą Belgijoje.
Trečioji renginio dalis suteikė galimybes dalyvaujančių studentų ir profesionalų diskusijoms Pasaulio kavinėje. Susirinkusieji diskutavo trimis klausimais: Kaip švietimas gali pagerinti jaunų kraštovaizdžio architektų įsidarbinimą? Kaip susieti švietimą ir tarptautinį jaunų kraštovaizdžio architektų mobilumą? Kaip mokymasis visą gyvenimą galėtų prisidėti prie darbuotojų mobilumo gerinimo?
Dalindamiesi idėjomis, bendradarbiaudami ir aktyviai diskutuodami renginio dalyviai išryškino kraštovaizdžio architektūros švietimo sritis, reikalaujančias peržiūros, atnaujinimo ir tobulinimo. Ypatingai didelis dėmesys buvo skiriamas poreikiui dalytis žiniomis tarp kraštovaizdžio architektų visoje Europoje, siekiant toliau plėtoti profesinę praktiką skirtingais aspektais.
Renginio organizatoriai dėkoja visiems dalyviams, kurie prisidėjo savo įžvalgomis kaip gerinti mokymąsi, įsidarbinimą ir darbo jėgos mobilumą kraštovaizdžio architektūroje.