Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Kas skatina studentus nepasitraukti iš pasirinktų studijų programų?
2016-01-04
Kas skatina studentus nepasitraukti iš pasirinktų studijų programų?
Š. m. gruodžio mėn. Socialinių mokslų kolegijoje vyko Forumas „Studentų nubyrėjimo mažinimas aukštojoje mokykloje: geroji praktika ir prevencija“, kuriame dalyvavo atstovai iš 20 Lietuvos aukštųjų mokyklų.
Studijų nutraukimas pirmaisiais studijų metais yra aktuali problema, su kuria susiduria ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šalių aukštosios mokyklos. Antai Ekonominio Bendradarbiavimo ir Plėtros Organizacijos (angl. Organisation for Economic Cooperation and Development, OECD) vykdytas tyrimas atskleidė, kad beveik kas trečias studijuojantis aukštosiose mokyklose studentas nutraukia pirmos pakopos studijas.
Forumo metu Įmonių ekonomikos ir vadybos katedros doc. dr. Renata Korsakienė skaitė pranešimą „Akademinio jaunimo motyvacija studijuoti“. Pranešėja pažymėjo, kad pastaruoju metu vyksta aktyvi mokslinė diskusija ir ieškoma priežasčių, paaiškinančių kas skatina studentus nepasitraukti iš pasirinktų studijų programų. Akivaizdžiai išskiskiria įvairios tyrimų kryptys tokios kaip: akademinių gebėjimų tyrimai, socialinio prisitaikymo ir integracijos į universitetinę aplinką tyrimai, asmeninių savybių, susiformavusių požiūrių iki stojimo į universitetus ir net pačių universitetų kultūros, subkultūrų ir verybių įtakos tyrimai. Tai reiškia, kad problemą lemia įvairūs veiksniai. Šiame kontekste aktualiais išlieka studentų motyvacijos studijuoti klausimai. Doc. dr. R.Korsakienė pasidalino įžvalgomis apie tyrimų, vykdytų su kolegomis, rezultatus. Tyrimų metu buvo siekiama įvertinti studentų keliamus tikslus, požiūrius į savikontrolę, studijų procesą ir karjerą lemiančius veiksnius. Tyrimai atskleidė, kad nelankstiems, neryžtingiems studentams trūko pasitikėjimo savimi ir jie neigiamai vertino pasirinktą studijų programą. Studentai, kurie manė esą lengvai prisitaikantys, nurodė, jog pasitiki savo gebėjimais pasirinkti studijų sritį ir patvirtino, jog studijos patobulino akademinius įgūdžius. Vadinasi, dėstytojams būtina suvokti studento motyvaciją studijuoti, skatinti jo tikėjimą sėkme, lavinti gebėjimus, kurti mokymosi aplinką, užtikrinančią studentų pasitikėjimą savimi, savo jėgomis bei skatinančią siekti išsikeltų mokymosi tikslų. Tai įgalintų teikti efektyvesnę akademinę paramą studentui aukštosiose mokyklose, o kartu – spręsti studijų nutraukimo problemą.
Renginys buvo organizuotas įgyvendinant Socialinių mokslų kolegijos projektą „Studijų nutraukimo pirmaisiais studijų metais priežasčių tyrimas ir prevencija“, kurį finansuoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija pagal Jaunimo pilietinės, mokslinės, kūrybinės, sportinės veiklos iniciatyvų skatinimo programą.