Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Įvyko tarptautinė konferencija „Specialybės kalbos studijos bendroje Europos aukštojo mokslo erdvėje: teorija ir praktika“
2015-11-25
Įvyko tarptautinė konferencija „Specialybės kalbos studijos bendroje Europos aukštojo mokslo erdvėje: teorija ir praktika“
Lapkričio 20 – 21 dienomis vyko tarptautinė konferencija „Specialybės kalbos studijos bendroje Europos aukštojo mokslo erdvėje: teorija ir praktika“ (Speciality Language Studies in the Common European Higher Education Area: Theory and Practice). Konferencijoje dalyvavo ir pranešimus skaitė svečiai iš kitų Lietuvos universitetų, o taip pat iš Rusijos, Lenkijos ir Estijos.
Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pirmininkė D. Vaišnienė plenariniame pranešime aptarė paprastos, aiškios kalbos (ang. plain/clear language) reikalavimus, kurių turėtų būti laikomasi teikiant viešąją informaciją ir institucijoms bendradarbiaujant tarpusavyje. Daug dėmesio buvo skirta profesinių svetimžodžių vartojimui: buvo nagrinėjamos svetimžodžių adaptacijos, sulietuvinimo polinkių, kalbos hibridizacijos problemos. Nagrinėti ir metodinių priemonių kalbos ypatumai.
Specialybės užsienio kalbų, daugiakalbystės, anglų kalbos kaip specialybės kalbos dėstymo problemomis pasisakė plenariniai pranešėjai G. Blažienė iš Lietuvių kalbos instituto/LEU, R. Kriaučiūnienė iš VU. A. Knezovic iš Zagrebo universiteto pranešime nagrinėti specialybės kalbos dėstymo XXI amžiuje iššūkiai ir vaidmuo rengiant kompetetingus specialistus. Kalbos mokymo tarpdisciplininiam požiūriui buvo skirtas Maskvos Lomonosovo universiteto atstovės O. Višniakovos pranešimas. Sekcijos pranešimuose buvo nagrinėjami tokie specialybės užsienio kalbos didaktikos aspektai kaip kompetencijomis grįstas ugdymas, tarpkultūrinių ir sociokultūrinių kompetencijų ugdymas užsienio kalbos užsiėmimuose, naujųjų technologijų taikymo svarba ir metodai specialybės kalbos studijose bei nuotoliniame užsienio kalbų mokyme, kalbos ir muzikos integracija užsienio kalbų fonetikos dėstyme ir kt.