Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Forumas aukštųjų mokyklų dėstytojams

2018-12-17
Forumas aukštųjų mokyklų dėstytojams
Lapkričio 30 d. įvyko baigiamasis Edukacinių kompetencijų grupės (EKG) 2018 m. balandžio-lapkričio mėn. vykdyto projekto „Technologinių studijų srities studentų kritinio mąstymo ugdymas grindžiamas paritetiniais santykiais“ renginys – praktinis-mokslinis forumas „Studentų kritinio mąstymo ugdymo kontekstai“, skirtas Lietuvos aukštųjų mokyklų dėstytojams, dėstantiems technologinių studijų srities studentams. Projektas buvo vykdomas laimėjus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos skelbtą konkursą pagal programą „Studijų ir mokslo plėtra“. Projektas apėmė įvairias veiklas: penkias studentų grupių diskusijas (focus grupes), penkis seminarus mišrioms studentų ir dėstytojų grupėms, tris socialinių dalininkų organizuotus mokymus studentams ir t.t. Juo buvo siekiama kurti technologinių studijų srities studentų kritinio mąstymo ugdymo aukštojo mokslo metodiką, taikomą skirtingose edukacinėse aplinkose, studijų formose, akcentuojant studento ir dėstytojo paritetinius – pagarbius ir lygiaverčius – santykius.
Galima pasidžiaugti, kad forumas sulaukė didelio susidomėjimo ir gausaus būrio dalyvių. Iš viso jame dalyvavo apie 70 Vilniaus Gedimino technikos universiteto dėstytojų ir svečių iš įvairių aukštųjų Lietuvos mokyklų. Forumą pradėjo projekto vadovė doc. dr. Vida Navickienė, pristatydama nuveiktus darbus bei projektą vykdžiusią EKG komandą – doc. dr. Gražiną Droessiger, doc. dr. Liną Bagdžiūnaitę-Litvinaitienę bei Elidą Žalnieriūnienę. Susirinkusius pasveikino VGTU studijų prorektorius prof. dr. Romualdas Kliukas, pabrėždamas kritinio mąstymo ugdymo svarbą ir palinkėdamas sėkmės tolesniems darbams.
Dalyvių veiklas organizavo kviestinės lektorės. Dr. Rasos Nedzinskaitės, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos lektorės, parengtų interaktyvių užduočių tema buvo dėstytojų lyderystės vaidmuo studijų procese. Dalyviai aktyviai įsitraukė į grupinį darbą, diskutavo apie šiuolaikinio dėstytojo vaidmenį organizuojant ir vykdant studijų procesą.
Aktualų kritinio mąstymo ugdymo probleminio mokymosi kontekste klausimą pristatė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) profesorė dr. Raimonda Brunevičiūtė. Profesorė išsamiai nušvietė probleminio mokymosi sampratą ir pagrindinius jo taikymo principus, teoriją gausiai iliustruodama praktiniais LSMU studentų ir dėstytojų darbo pavyzdžiais. Forumo dalyviai turėjo galimybę išbandyti tutorinio užsiėmimo eigą pagal LSMU tutorinio užsiėmimo metodines rekomendacijas – pasiskirstyti vaidmenimis, išsiaiškinti sąvokas, apibrėžti problemą, sudaryti mokymosi planą ir t.t.
Forumas baigėsi apibendrinimu – mintimis ateičiai. Dalyviai pasidalijo įspūdžiais apie forumą. Džiugu, kad renginys buvo įvertintas kaip naudingas, įdomus, plečiantis akiratį ir įkvepiantis pokyčiams.

Galima pasidžiaugti, kad forumas sulaukė didelio susidomėjimo ir gausaus būrio dalyvių. Iš viso jame dalyvavo apie 70 Vilniaus Gedimino technikos universiteto dėstytojų ir svečių iš įvairių aukštųjų Lietuvos mokyklų. Forumą pradėjo projekto vadovė doc. dr. Vida Navickienė, pristatydama nuveiktus darbus bei projektą vykdžiusią EKG komandą – doc. dr. Gražiną Droessiger, doc. dr. Liną Bagdžiūnaitę-Litvinaitienę bei Elidą Žalnieriūnienę. Susirinkusius pasveikino VGTU studijų prorektorius prof. dr. Romualdas Kliukas, pabrėždamas kritinio mąstymo ugdymo svarbą ir palinkėdamas sėkmės tolesniems darbams.
Dalyvių veiklas organizavo kviestinės lektorės. Dr. Rasos Nedzinskaitės, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos lektorės, parengtų interaktyvių užduočių tema buvo dėstytojų lyderystės vaidmuo studijų procese. Dalyviai aktyviai įsitraukė į grupinį darbą, diskutavo apie šiuolaikinio dėstytojo vaidmenį organizuojant ir vykdant studijų procesą.
Aktualų kritinio mąstymo ugdymo probleminio mokymosi kontekste klausimą pristatė Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) profesorė dr. Raimonda Brunevičiūtė. Profesorė išsamiai nušvietė probleminio mokymosi sampratą ir pagrindinius jo taikymo principus, teoriją gausiai iliustruodama praktiniais LSMU studentų ir dėstytojų darbo pavyzdžiais. Forumo dalyviai turėjo galimybę išbandyti tutorinio užsiėmimo eigą pagal LSMU tutorinio užsiėmimo metodines rekomendacijas – pasiskirstyti vaidmenimis, išsiaiškinti sąvokas, apibrėžti problemą, sudaryti mokymosi planą ir t.t.
Forumas baigėsi apibendrinimu – mintimis ateičiai. Dalyviai pasidalijo įspūdžiais apie forumą. Džiugu, kad renginys buvo įvertintas kaip naudingas, įdomus, plečiantis akiratį ir įkvepiantis pokyčiams.
