Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Edmundas Saliklis – dėstytojas, kurį studentai vadina „cunamiu“
2015-07-10
Edmundas Saliklis – dėstytojas, kurį studentai vadina „cunamiu“
Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU), įgyvendinant tarptautinės vasaros mokyklos „VGTU-CalPoly‘2015“ projektą, vieši Kalifornijos valstybinio politechnikos universiteto (CalPoly) profesorius Edmundas Saliklis. Jis liepos 8 d. popietę susitiko su VGTU doktorantūros studentais ir kitais akademinės bendruomenės nariais. Tie, kurie tikėjosi netradicinės paskaitos-diskusijos, neliko nusivylę. E. Saliklis praktiškai įrodė, kad jo paskaitose miegoti neįmanoma.
CalPoly profesorius pristatė save kaip Lietuvos patriotą, kuris jau trečius metus iš eilės atvyksta norėdamas savo studentams parodyti Lietuvą. Jis pasakojo esąs ne tik inžinierius bei akademikas, bet ir menininkas – būtent iš jo pomėgių dainuoti ir tapyti gimsta netradiciniai mokymo būdai, tokie kaip teorinės informacijos integravimas į gerai žinomos dainos melodiją, piešimo užduotys namų darbams. „Meniški pomėgiai paveikia ir mano darbą – dėstymą studentams. Kūryba yra kaip šaltinis, kuris skatina tolimesnį kūrybiškumą“, – akcentavo profesorius.
Pagarsėjęs kaip įdomių ir interaktyvių paskaitų skaitytojas, jis doktorantams pristatė savo mėgstamus dėstymo atributus: tiesiogiai ir netiesiogiai užduodamus klausimus, kurie nutaikomi į nesusikaupusius studentus, plojimą už teisingus atsakymus, aktyvaus mokymosi strategijas, kai su paskaitos medžiaga studentai susipažįsta namuose, o auditorijoje atliekami „namų darbai“ – medžiaga įsisavinama praktiškai, vyksta diskusijos.
E. Saliklis sakė, kad įkvėpimas studentams mokymo medžiagą pateikti įdomiau atsiranda ir iš CalPoly egzistuojančio požiūrio: „Pas mus studentai jaučia, kad dėstytojai universitete yra dėl jų – tam, kad jiems padėtų. Mes esame kaip mentoriai, treneriai. Studentai nori išmokti, o mes – jiems padėti tai padaryti“. Svečias iš Kalifornijos minėjo, kad su tuo susijusi ir studijų vertė: „Kiekviena paskaita JAV studentams kainuoja praktiškai tiek, kiek bilietas pirmoje Brodvėjaus teatro eilėje, todėl manau, kad jie turi gauti tikrąją savo „bilieto“ vertę“.
E. Saliklis akcentavo, kad daug dėmesio jų universitete yra skiriama suformuoti „mažos rizikos“ aplinkai – terpei, kurioje studentai nebijotų rizikuoti ir klysti. „Dažnai sakoma, kad nėra blogų idėjų. Netiesa. Yra galybė blogų idėjų. Bet jei studentui pasakytum, kad jo mintis yra niekam tikusi – jis vėliau bijotų kažką siūlyti. Auditorija yra ta vieta, kur galima praktiškai išbandyti blogas idėjas, suprasti, kad jos neveikia ir viską pradėti iš naujo“, – pasakojo profesorius. Jis akcentavo, kad tokia praktika paruošia tolesniam gyvenimui, o susitikimo dalyviai jam pritarė atkreipdami dėmesį į tai, kuo amerikiečiai skiriasi nuo lietuvių – Kalifornijoje jauni žmonės aktyviau kuria verslą, rizikuoja, nes nebijo suklysti. Jie suvokia, kad taip gali nutikti, bet yra pasirengę viską pradėti iš naujo.
Dėl savo aktyvumo dažnai studentų vadinamas „cunamiu“ E. Saliklis pažymėjo esantis ektravertas ir neslėpė, jog asmeninės savybės jam padeda įdomiai vesti paskaitas. Visgi akademikas pabrėžė, kad ne visi dėstytojai turi būti kaip jis. „Yra įvairių dėstymo būdų. Auditorijos dėmesį gali patraukti ir per švelnumą ar ramybę – nebūtina per paskaitas šokti ir dainuoti. Kiekvienas dėstytojas turi talentų. Svarbu studentams parodyti, koks tu iš tiesų esi, pasidalinti mažais dalykais, kurie tave atspindi“, – sakė Kalifornijos valstybinio politechnikos universiteto profesorius, jau spėjęs pelnyti ir VGTU studentų simpatijas.
Paskaitai susilaukus didelio susidomėjimo ir pasisekimo, nuspręsta surengti dar vieną susitikimą. Šis paskaitų ciklas – viena iš naujai besikuriančio Jaunųjų Profesionalų Forumo iniciatyvų. VGTU Jaunųjų Profesionalų Forumas (JPF) – tai savanoriškai susikūrusi aktyvaus universiteto jaunimo grupė, siekianti kūrybiškai ir entuziastingai skatinti universiteto progresą. „Smagu, kad yra žmonių, kurie ne tik turi idėjų, bet ir nori jas įgyvendinti. Mūsų tikslas – teikti apgalvotus pasiūlymus universiteto vadovybei apie tai, kaip racionaliai sutrumpinti ar kitaip patobulinti vieną ar kitą procesą, ir dažnai patiems įgyvendinti idėjas ir projektus, prisidedančius prie universiteto tobulėjimo. Taip pat sieksime išgirsti doktorantų ir jaunųjų profesionalų problemas universitete. Jie – mūsų tikslinė auditorija. Jie ir esame mes“, – teigia forumo nariai. Šiuo metu JPF siekia prisidėti prie kokybiško doktorantų ir jaunųjų dėstytojų integravimosi, sprendžia jaunam dėstytojui kylančias problemas. Daugiau iniciatyvų Jaunųjų Profesionalų Forumas tikisi pristatyti rudenį.