Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Baigėsi sėkmingas bendradarbiavimo projektas su Bulgarijos klasteriu

2019-01-09
Baigėsi sėkmingas bendradarbiavimo projektas su Bulgarijos klasteriu
Baigiantis 2018 m. užbaigtas vienas iš naudingų bei sėkmingų bendradarbiavimo projektų – „Design Lab“, kuriame aktyviai dalyvavo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Verslo vadybos fakulteto Verslo technologijų ir verslininkystės katedros profesorės – projekto vadovė prof. dr. Jurgita Raudeliūnienė ir pagrindinė tyrėja prof. dr. Vida Davidavičienė.
Projektas „Design Lab“ buvo orientuotas į VGTU patirties perdavimą Bulgarijos klasteriui (Cluster for Education, Trainings and Qualifications), sukauptų žinių ir gerosios praktikos perėmimui. Projektas buvo finansuojamas „Human Resources Development“ programos „Transnational and Danube partnerships for employment and growth“ lėšomis.
Projekto metu atrinkti jaunieji menininkai, siekiantys pradėti savo verslą Bulgarijoje, pasitelkiant Dizaino laboratoriją jie buvo ruošiami ir ugdomi skatinant jų verslumą. Pasak projekto vadovės J. Raudeliūnienės, projekto tikslinės grupės atstovai – dizaineriai, menininkai, fotografai, amatininkai – buvo mokomi ne tik tinkamai transformuoti savo kūrybingumą surandant racionalius sprendimo būdus verslo idėjoms plėtoti, bet ir jas pagrįstai realizuoti parduodant sukurtus produktus vietinėje ir užsienio rinkose. Buvo skatinamos naujos šių dalyvių idėjos, prisidedama prie jų sukūrimo, plėtotės, išbandymo ir realizavimo, rinkų paieškos bei priemonių pasiūlos.
„Verslo technologijų ir verslininkystės katedros suorganizuotų dviejų interaktyvių seminarų Vilniuje metu partneriams iš Bulgarijos buvo ne tik pristatyta Lietuvos patirtis, naujausi metodai bei inovacinių dizaino produktų pardavimo platformos, bet ir apsikeista neįkainojama tarpkultūrine patirtimi, išgrynintos naujos bendradarbiavimo projektų kryptys, aptarti kylantys moksliniai ir praktiniai iššūkiai abiejose šalyse, jų panašumai bei skirtumai. Seminaruose aktyviai dalyvavo ne tik VGTU atstovai iš Verslo technologijų ir verslininkystės, Vadybos katedrų bei Linkmenų fabriko, bet ir socialiniai partneriai“, – pasakoja tyrėja V. Davidavičienė.
Baigiamosios konferencijos metu buvo pabrėžta, jog projekto įgyvendinimas leido tikslinei grupei išnaudoti jų potencialą ir sukurti naujas darbo vietas. Įsisavintos naujos veiklos (tokios kaip rinkodara ir pardavimai, gamyba, logistika ir kita) pagelbėjo parduoti savo produktus užsienio rinkose pasitelkiant etsy.com, amazon.com ir kitas platformas.
V. Davidavičienės manymu, reikia pasidžiaugti, kad šis projektas turėjo nemažą poveikį regionui. Ypač tokiais aspektais, kaip keitimasis patirtimi, geriausia praktika ir modeliais, skatinančiais savarankišką darbą, verslumą ir kūrybinių įmonių steigimą; naujoviškų praktikų, pasižyminčių puikiais rezultatais kituose sektoriuose ir šalyse, pritaikymas, patvirtinimas ir bandomasis įgyvendinimas, taip pat jų protingas integravimas; tikslinės grupės atstovų galimybė išplėtoti prekybą savo produktais užsienyje.
„Neginčytinas ir poveikis ekonomikai, kur tikslinė grupė – dizaineriai, menininkai, fotografai, amatininkai – sukūrė naujas darbo vietas tiek sau, tiek kitų profesijų žmonėms, ragindami imtis tokių veiklų kaip pardavimas ir rinkodara, gamyba, logistika ir kt., reikalingų naujam internetui. O taip pat padarytas ir poveikis visuomenei, kuris pasireiškė per geriausios praktikos mainus tarp šalių“, – sako pagrindinė projekto tyrėja.
Projektas „Design Lab“ buvo orientuotas į VGTU patirties perdavimą Bulgarijos klasteriui (Cluster for Education, Trainings and Qualifications), sukauptų žinių ir gerosios praktikos perėmimui. Projektas buvo finansuojamas „Human Resources Development“ programos „Transnational and Danube partnerships for employment and growth“ lėšomis.
Projekto metu atrinkti jaunieji menininkai, siekiantys pradėti savo verslą Bulgarijoje, pasitelkiant Dizaino laboratoriją jie buvo ruošiami ir ugdomi skatinant jų verslumą. Pasak projekto vadovės J. Raudeliūnienės, projekto tikslinės grupės atstovai – dizaineriai, menininkai, fotografai, amatininkai – buvo mokomi ne tik tinkamai transformuoti savo kūrybingumą surandant racionalius sprendimo būdus verslo idėjoms plėtoti, bet ir jas pagrįstai realizuoti parduodant sukurtus produktus vietinėje ir užsienio rinkose. Buvo skatinamos naujos šių dalyvių idėjos, prisidedama prie jų sukūrimo, plėtotės, išbandymo ir realizavimo, rinkų paieškos bei priemonių pasiūlos.
„Verslo technologijų ir verslininkystės katedros suorganizuotų dviejų interaktyvių seminarų Vilniuje metu partneriams iš Bulgarijos buvo ne tik pristatyta Lietuvos patirtis, naujausi metodai bei inovacinių dizaino produktų pardavimo platformos, bet ir apsikeista neįkainojama tarpkultūrine patirtimi, išgrynintos naujos bendradarbiavimo projektų kryptys, aptarti kylantys moksliniai ir praktiniai iššūkiai abiejose šalyse, jų panašumai bei skirtumai. Seminaruose aktyviai dalyvavo ne tik VGTU atstovai iš Verslo technologijų ir verslininkystės, Vadybos katedrų bei Linkmenų fabriko, bet ir socialiniai partneriai“, – pasakoja tyrėja V. Davidavičienė.
Baigiamosios konferencijos metu buvo pabrėžta, jog projekto įgyvendinimas leido tikslinei grupei išnaudoti jų potencialą ir sukurti naujas darbo vietas. Įsisavintos naujos veiklos (tokios kaip rinkodara ir pardavimai, gamyba, logistika ir kita) pagelbėjo parduoti savo produktus užsienio rinkose pasitelkiant etsy.com, amazon.com ir kitas platformas.
V. Davidavičienės manymu, reikia pasidžiaugti, kad šis projektas turėjo nemažą poveikį regionui. Ypač tokiais aspektais, kaip keitimasis patirtimi, geriausia praktika ir modeliais, skatinančiais savarankišką darbą, verslumą ir kūrybinių įmonių steigimą; naujoviškų praktikų, pasižyminčių puikiais rezultatais kituose sektoriuose ir šalyse, pritaikymas, patvirtinimas ir bandomasis įgyvendinimas, taip pat jų protingas integravimas; tikslinės grupės atstovų galimybė išplėtoti prekybą savo produktais užsienyje.
„Neginčytinas ir poveikis ekonomikai, kur tikslinė grupė – dizaineriai, menininkai, fotografai, amatininkai – sukūrė naujas darbo vietas tiek sau, tiek kitų profesijų žmonėms, ragindami imtis tokių veiklų kaip pardavimas ir rinkodara, gamyba, logistika ir kt., reikalingų naujam internetui. O taip pat padarytas ir poveikis visuomenei, kuris pasireiškė per geriausios praktikos mainus tarp šalių“, – sako pagrindinė projekto tyrėja.