Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
5 aspektai, į kuriuos būtina atsižvelgti naudojant bepiločius orlaivius
![5 aspektai, į kuriuos būtina atsižvelgti naudojant bepiločius orlaivius](https://naujienos.vgtu.lt/images/1306/65/3/3_2/Dronas.jpg)
2016-06-21
5 aspektai, į kuriuos būtina atsižvelgti naudojant bepiločius orlaivius
Nekilnojamas turtas, fotografija ir filmavimas, inžinerinės infrastruktūros inspektavimas ir žemės ūkis – tai pagrindinės nišos, kuriose bepiločių orlaivių technologija šiuo metu yra labiausiai prigijusi.
Bepiločių orlaivių naudojimo komercinėms reikmėms galimybes savo baigiamajame magistro darbe nagrinėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Mechanikos fakulteto Mechanikos inžinerijos katedros Pramonės inžinerijos ir inovacijų vadybos studijų programos absolventas Deividas Paulauskas. Darbo autorius suformulavo 5 pagrindinius aspektus, į kuriuos patartina atsižvelgti prieš pradedant naudoti ar jau naudojant technologiją:
1. bepiločio orlaivio pritaikymo sritis – svarbu pasirinkti tinkamiausią orlaivį pasirinktoms užduotims atlikti, atsižvelgti į klientų nuomonę šios technologijos atžvilgiu;
2. konstravimas ir eksploatavimas – būtina atsižvelgti į potencialiai galinčius sugesti komponentus, stengtis naudoti dalis, kurios pagamintos iš kokybiškos medžiagos;
3. finansavimas – atsižvelgiant į planuojamų naudoti orlaivių tipą ir skaičių, nuspręsti, ar verslo plėtrai geriausia naudoti asmenines lėšas ar kitus finansavimo šaltinius;
4. teisinis reguliavimas – atsižvelgti į Lietuvoje galiojančias bepiločių orlaivių reguliavimo taisykles;
5. personalo mokymai – 52 proc. apklausoje dalyvavusių įmonių teko mokyti darbuotojus valdyti bepiločius orlaivius. Dar 48 proc. įmonių nurodė, kad darbuotojai turėjo būti išmokyti saugumo taisyklių ir taip pat Lietuvoje galiojančių reguliavimo taisyklių.
Darbe taip pat nagrinėjamas mokslo ir verslo atstovų požiūris į bepiločių orlaivių technologijas, apžvelgiama bepiločių orlaivių rinką, komponentai ir problemos, iškylančios eksploatuojant šią technologiją. Atlikta JAV esančių įmonių, kurios naudojasi bepiločiais orlaiviais, apklausa. 84 proc. apklaustų įmonių, nurodė, kad bepiločius orlaivius naudoja su vaizdo stebėjimu, filmavimu, fotografavimu susijusioje veikloje.
Atlikus tyrimą nustatyta, kad labiausiai šiuo metu paplitę kvadrokopterio tipo orlaiviai, juos naudoja 90 proc. apklausoje sudalyvavusių respondentų. 47 proc. respondentų susidūrė su finansavimo problemomis, 87 proc. iškilo problemų dėl įstatymų apribojimų, 46 proc. teko susidurti su techninėmis problemomis eksploatuojant technologiją.
Baigiamajame darbe „Bepiločio orlaivio (Multirotorinio kopterio) konstravimas ir panaudojimo komercinėms reikmėms galimybių tyrimas“ apžvelgiamos visos šios problemos ir pateikiami pasiūlymai joms spręsti, atskleistas pačių įmonių požiūris į technologijos potencialą ateityje.
Parengta pagal darbo vadovės dr. Rūtos Banelienės informaciją